[IAN] Proc asi takovy rozruch...

Lukas Kral krall na troja....cvut.cz
Úterý Březen 27 19:43:43 CEST 2001

Ahoj,
priznam se, ze z nekterych mailu v teto diskusi je mi opravdu smutno,
bohuzel napr. z posledniho dopisu Pavla Marka. Myslim, ze vyvysovat jednoho
cloveka nad druheho je zcela nefer a muze to prispet leda tak ke vzajemne
nenavisti, ale rozhodne to neni nic, co by patrilo do seriozni diskuse.

Take bych si dovolil odhadnout, ze duvod, proc clanek i tato diskuse budi
takove emoce, neni u vetsiny promenaru  v tom, ze by meli pocit, ze delaji
"velkou vedu" a nekdo jim to nechce uznat. Konkretne mi jakozto clenovi
vedeni Meduzy je lito hlavne to, ze vyzneni clanku, byt bylo mozna zamysleno
jinak, muze odradit mnohe potencionalni zajemce o pozorovani nami
sledovanych hvezd (zejmena polopravidelne promenne). Meduza venuje uz dlouha
leta opravdu velke usili o ziskani novych zajemcu o promenne hvezdy, a jeden
jediny takovyto clanek v tak sledovanem mediu muze mnohe z toho zmarit.
Pritom i budouci CCD pozorovatel nejak zacit s promenkami musi, pochybuji,
ze si nekdo rovnou koupi dalekohled, montaz, kameru apod. aniz by predtim
pozoroval vizualne, a myslim ze prave z rad pozorovatelu Meduzy vzeslo a
jeste vzejde mnoho dobrych CCD pozorovatelu. Tezko vsak prilakame nove lidi,
aby vubec zacli pozorovat, kdyz si budou myslet, ze to stejne nema zadny
odborny vyznam - me by jako zacatecnika dlouho nebavilo delat odhady jen tak
pro pobaveni.

Tim v zadnem pripade nemyslim, ze bychom meli novackum neco nalhavat, ale
musime vsichni davat pri psani clanku o vyznamu pozorovani velky pozor,
abychom je neodradili i od toho, co jeste ma nejaky vedecky vyznam (i kdyz
nemusi byt nijak svetoborny!).

Lukas