[IAN] Promenne hvezdy - co vyplynulo z diskuze

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Neděle Březen 25 21:45:15 CEST 2001

Ahoj Peto,

ta diskuze se zase dostala uplne jinam rekl bych :)

> Ja jen doufam, ze to "trefeni se do vosiho hnizda" bylo nechtene,
> ze ve skutecnosti chtel Jirka promenarum sdelit svuj nazor, kam by se
> dle jeho nazoru mela ceska promenarska obec ubirat.  Ze Jirkuv nazor
> neprijali a jen je ten clanek rozlobil, to naznacuje, ze asi nebyl
> napsan nejlepe.  (Bud v nem byly vecne chyby, anebo neargumentoval
> verohodne.)

Ja nejak nechapu. A jak argumentovali rozhorceni promennari? Podle me
zatim nic moc. Ja jsem nestranny - clanek napsal Jiri, takze v tomto
smeru to neni tajemne IAN, ale konkretni autor (takze asi neni vhodne
spojovat me s tim clankem :), za druhe, pozoruji vyhradne CCD kamerou a
snazim se veskere vysledky maximalne zpracovat a publikovat. Zatim
vcelku uspesne, i kdyz se sebou nejsem spokojeny. Necitim se tedy byt
nejak zaujaty pro nebo proti. Jak to vidim jsem uz napsal. A podle me v
tom clanku nebyly zavazne nedostatky. Uprimne receno, pokud by se treba
zjistilo, ze vice nez 50 000 jednotlivych pozorovani Meduzy nebude
pouzito k sepsani vedecke prace nebo k mnoha pracem, nemyslim si, ze by
to bylo promrhanych 50 000 odhadu. Jak psal Vojta, je lepsi data mit nez
nemit (chtel jsem napsat "nemyt") a krom toho data Meduzy jsou asi
vcelku nadprumerna (protoze Petr a Lubos, kteri je sbiraji, uz od
zacatku dbaji na to, aby byla cenna a za to jim patri velky dik!),
nicmene ja byt v Meduze aktivnim pozorovatelem, po precteni clanku
premyslim, zda uz nejsem natolik vyzraly, ze si treba sezenu levnou CCD
a zkusim to zase jinak - objektivneji. A vizualne odhaduji dal, treba i
stejne hvezdy, pokud me to bavi.

Jsou-li data, da se s nimi neco delat. Nejsou-li, neni co zkouset.
Namety k zamysleni v clanku ja osobne beru jako rady cloveka, ktery
sepsal diplomku o pozorovani promennych hvezd, dlouha leta byl velmi
aktivnim pozorovatelem i promennych hvezd (to, ze nema odhady v databazi
Meduzy neznamena, ze promenne hvezdy nepozoroval jeste v dobe, kdy Petr
Sobotka "tahal kacera" (== pro Sobotaka - tohle doufam nenastve :))) a
ze je to jeho nazor, ktery podepsal.

Dokonce si ani nemyslim, ze je nutne davat na IAN reakce na ten clanek a
clanek, ktery bude na tema vizualnich pozorovani PH a bude zajimavy muze
vyjit nezavysle na nem. Jiri nikoho neurazil a nepsal neobjektivne.
Myslim, ze vylozene lzi v clanku nejsou - cili vyskyt nejake rakce je
jen na tom, jak to kdo napise. Ale ja nejsem sefredaktor a nehodlam
vubec nijak rozhodovat o tom, co tam ma byt nebo ne. Ale zatim nikdo nic
neposlal :)

 Verim, ze pokud je vecne spravny a byl by napsan trochu jinak,

Och Peto, cetl jsi ho? Jaka arogance?

Rudolf