[IAN] Promenne hvezdy - co vyplynulo z diskuze

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Neděle Březen 25 18:49:36 CEST 2001

On Sat, 24 Mar 2001, Rudolf Novak wrote:

> Ano, ja zase ocenuji fakt, ze se Petr Pravec priznal k tomu, ze jako
> profesional na poli meziplanetarni hmoty je hodne vzdalen tomu, aby jeho
> nazor byl moc smerodatny, neb jiste nesleduje odborne clanky o
> promennych hvezdach. Nebo se pletu Petre Pravce?

Jsem osloven, odpovidam:  Ano, samozrejme, muj nazor na vizualni
pozorovani promennych hvezd neni moc dulezity, ostatne jsem ho ani nijak
zvlast nevyjadril.  Napsal jsem vsak neco jineho, a to svuj nazor na to,
jak tu zablokovanou situaci vidim trochu z nadhledu a ze Jirkuv clanek
zatim ceske amaterske promenarske astronomii nepomohl.  Nehodnotil
jsem, kdo ma pravdu (ci vetsi kus pravdy), ale vyzval jsem vas k diskusi
(pokud mozno vecne), abyste se o to dale (ale vecne) pr~eli.
Pokud situace zustane, jake je (promenari s nazorem, ze Jirkuv clanek
je neobjektivni a ze jej tedy nemozno brat vazne, Jirka a Ty zase s nazorem,
ze promenari nechteji videt veci tak, jak je Jirka predlozil/interpretoval),
tak ten Jirkuv clanek mel jen maly smysl.  Presvedcil zatim pouze jen ty
presvedcene (a ti vizualne promenky stejne nepozoruji), a ty nepresvedcene
nastval.  Ale doufam, ze si dokazete nakonec aspon v podstatnych bodech
porozumet a treba to pak vyusti k zajimavemu pokroku.

Zdravim,   Petr