[IAN] Re: [IAN] Jak vypadá typická galaxie?

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Čtvrtek Březen 22 11:14:28 CET 2001

Dobry den,

no jasne :) to jsem napsal moc kratce :)))

Asi je potreba napsat, ze to je objekt, ktery ma miliony az miliardy
hvezd, pravdepodobne v centru cernou diru a obsahuje latku ze ktere
vznikali ci vznikaji hvezdy. Z hlediska morfologie pak muzeme mluvit o
eliptickych, spiralnich ci nepravidelnych galaxiich. Coz zavani definici
vyctem, ale juknete se treba na planety :)

Vim, ze treba u zakrytovych dvojhvezd se deli zakladni typy podle tvaru
svetelne krivky a porad se to dnes uci, i kdyz by se melo spis mluvit o
tom, jak daleko jsou od sebe ty dve hvezdy a jak se ovlivnuji (pretok
hmoty etc.).

Obcas je to asi proste slozitejsi nez na jeden radek...

Rudolf