[IAN] testy hvezdarni

Peter Begeni PBegeni na vsz...
Pátek Březen 16 12:26:08 CET 2001

Mne ani nevadi, ze pises tak dlhe maily v pracovnej dobe, mne vadi skor
to, ze v pracovnej dobe CITAM ja  take dlhe maily:-).

Dobry den,

tak v tomto s Vami dost souhlasim. Nedavno jsem slysel, ze horska sluzba
na Slovensku je na tom tak, ze z vlastniho hradi naklady na benzin. Smal
jsem se tomu, ze to je zoufale, ale pak jsem si vzpomel, kolik jsem ze
sveho narval do hardware sveho office PC zde na HaP a uvedomil si, ze to
je vlastne realita. Proste nekdy ta instituce penize nema a chcete-li
neco delat, musite si svepomoci trochu vypomahat, ale pak zas penize
jsou a treba vam to proplati :)

Je o to o tom, ze kdo chce, dela. Ovsem je potreba se na to divat i z
druhe strany. Ja jsem mlady, svobodny a co nesnim nebo neutratim za
najem (och jak nekrestanske penize), jde do me kapsy (de-facto).
Vzhledem k tomu, ze uz pres rok neutracim denne 100.- za cigarety mi tu
a tam neco zbude a pak si mohu dovolit koupit treba novy procesor a pod.
Predstavte si ale, ze bych mel doma deti, ktere je potreba zivit. Pak
bych samozrejme na hvezdarne s platem ktery mam, pracovat nemohl.

A tak chapu, ze nekteri lide na hvezdarnach proste maji celkem vazne
financni problemy (mnoho jich znam) a ta vseobecna beznadej (proste neni
co setrit, neda se nic moc podnikat a clovek musi sedet v praci, protoze
jinde je to drazsi :)se pak muze projevit i v jeho praci. Neomlouvam to
(kdyz paktreba na to nekteri kaslou vic nez je zdravo), ale chapu to (a
v tom je sakra rozdil).

Nase testy maji nicmene poukazovat na neco trochu jineho. My bychom radi
zjistili, jak to vlastne v realnem zivote chodi. Kdyz se na ruznych
poradach resi co by a jak by a vymysli se slozite prikazy a nadkazy a
podkazy a nesmysle tahajici z cloveka leda cas a nervy a pak se ukaze,
ze neni splnena zakladni podminka (libovolna), bez ktere se to cele
hrouti - je nekde chyba. Pro priklad. Kdyz treba by nase hvezdarna
investovala mesicne 20 000 do internetu (keeeeeeeez by), tak pak by asi
bylo primo zalovanihodne, bude-li ji odpovedet na email trvat tyden.Je
uz vec tech lidi uvnitr, jak si to zaridi.

Kdyz bude nekdo chtit po okrese 1 000 000 na dalekohled a pak mu bude
dva roky stat v komore, protoze ten clovek proste nema na to, aby ho
vytizil, pak se ty penize radeji mely dat nejakemu detskemu domovu a
deti si mely zajet nekam na vylet nebo k mori. V pripade, ze by nase
testy (a na to si narok nedelame, protoze to neni nase prace) poukazaly
na takove pripady, budeme radi, kdyz se nad tim ti postizeni zamysli a
zkusi se treba zmenit. Kdyz ne, nevadi, cas ukaze, zda maji sanci
prezit, ale je mi lito tech promrhanych penez (treba jako fakt, ze red
3ma mesici jsem koupil 128 MB RAM za 3000 a mel jsem radost jak levne a
dnes to stoji 1500 a jde to dolu a ja si rvu chlupy pod pazema).

Inu tak, ono zalezi na lidech. Kdyz to nekdo bere jako utok proti sve
osobe a urazi se a vyhrozuje - je blb. Kdyz si nekdo rekne: "Aha, pro
vsechny ty povinnosti co mam uz jsem dost mimo realitu a musim si dat
pozor i na takove veci" pak to melo cenu. Nedavno mi rikal Jiri, ze
slysel jednoho senatora (nebo poslance) hovorit o tom, ze nevi kolik
stoji listek na tramvaj a ze uz asi 5 let nejel MHD, tak pak by ten
clovek mel asi slezt z Olympu mezi lidi a snazit se zase chvili zit
normalne (ne s platem 60 000.-), chce-li zajmy normalnich lidi hajit na
politickem kolbisti.

Nechci to rozvadet, protoze vestina ctenaru IAN je moudrejsich nez ja a
uz davno vi, co se snazim napsat. Dokonce bych se ani nedivil, kdyby mi
nekdo vycital, ze pisu tak dlouhy mail v pracovni dobe :), ale ja mam
jen 0.75 uvazku a na "ptakoviny" (coz si o tomto tematu nemyslim) cas
mam. Toz tak. Vite, nerad bych, aby pripadne testy IAN vedly k tomu, ze
ti, kdo pracuji uz ted velmi vydatne za velmi malo penez a nahodou se
stanou nasi "obeti" protoze jim proste zrovna neco nevyjde, byli
nastvani. Ale ti moudri se nad tim podle me spis zastavi a zamysli, ti
mene moudri pak vyhrozuji. Tak to uz chdodi...

Zdravim

RKN