[IAN] Mir

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Pátek Březen 9 10:58:04 CET 2001

On Fri, 9 Mar 2001, [iso-8859-1] Petr Scheirich wrote:

> [...]
> 1997: 85
> 1998: 77
> 1999: 73
> 2000: 82
>
> To ovsem nic nevypovida o poctu vynesenych druzic a uz
> vubec ne o poctu, ktery byl v te dobe jeste na draze.
> Ale protoze zivotnost na draze neni nijak zavratna,
> muze i v tomhle byt klic. Take by se mohl zvysit pocet
> druzic vynesenych pri jednom startu, ale protoze se od
> te doby prumerna nosnost raket skoro nezvysila (kdyz
> nepocitam Ariane 5), tak by jejich hmotnost a tudiz i
> velikost musela byt mensi, coz by melo stejny

Je nekde k dispozici obdobna tabulka s poctem zaniklych druzic?
To by nam mohlo dat lepsi predstavu o tom, jestli jich pribyvalo
ci ubyvalo.  Pocet startu klesl, ale pocet druzic na draze
mohl klidne dale rust.  Informaci mame zatim porad malo.
(<vtip> Kdyz se z teto konference pomalu stava konference Instantnich
Astronautickych Novin </vtip>, hodil by se tu nejaky odbornik na
astro/kosmonautiku.  Ja su jen astronom. :-)

Petr Pravec