[IAN] Mir

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Pátek Březen 9 09:40:24 CET 2001

On Fri, 9 Mar 2001 vl na email... wrote:

> Pozdrav vsem,
> i vcera (8.3.) byl Mir videt presne podle H-A, zretelne slabsi nez predevcirem,
>  ale pri skoro jasnem nebi velmi dobre. Jak je to s poctem pozorovatelnych
>  jasnych druzic? Je jich dnes opravdu mene nez pred nejakymi deseti - patnacti
>  lety, nebo to dela presvetleni oblohy? Zdravi  VL

Zopakoval jste svuj dotaz ze vcerejska, pro uplnost tady kopiruji to,
co jste napsal vcera:
"Pro odborniky mam laicky dotaz: kdyz jsem se tak
 koncem 80. a zacatkem 90. let podival vecer na jasnou oblohu, bylo mozne
 behem 5 minut videt nejmene jednu jasnou druzici. Dnes uz se tak casto nevidi.
 Je to jen svetelnym smogem nebo uz jich min leta? VL."

Nevim, jestli nekdo na tomto liste muze fundovane odpovedet, ale pochybuji,
ze jich leta mene.  Mozna to je jen nejaky vyberovy efekt ve vasem
pozorovani.  Napr. pokud jste se drive dival na oblohu jen v lete
a ted se divate cely rok, tak Vam muze pripadat, ze jich tenkrat bylo vice,
nebot v lete je Slunce v noci nizko pod obzorem a nad nami letajici druzice
tedy osvetluje mnohem vice, nez v zime, kdy se divame v noci vice
do zemskeho stinu.  Tak to je jedno mozne vysvetleni Vaseho dojmu.
Mozna to je ale uplne neco jineho.

Zdravim,   Petr Pravec