[IAN] (no subject)

Petr Scheirich psch7513 na yahoo....uk
Středa Březen 7 15:36:28 CET 2001

> Rad bych zareagoval na poznamku o tom "zahadnem
> preletu" z 2.3. v 17:43.
> protoze obezna doba stanice MIR je prave ted 1,5
> hodiny, neni tezke si
> podle predpovedi z Heavens Above najit, ze kdyz 2.3.
> preletal MIR v 19:13
> - 19:17, tak predchozi prelet se uskutecnil prave
> mezi 17:43 - 17:45.
> Takze to co jste videl byl skutecne MIR, jen na
> strankach Heavens Above to
> neuvedli, protoze podle nich bylo pro jeho
> pozorovani jeste moc denniho
> svetla. (Prelety se tam pochopitelne vypisuji jen
> [...]

Ahoj.
Nelze samozrejme vyloucit, ze mas naprostou pravdu,
ale ja myslim, ze situace je slozitejsi a tahle uvaha
neni uplne spravna. Totiz jen malokdy, prakticky
vyjimecne, lze pozorovat prelet druzice dvakrat po
sobe s odstupem jednoho obehu ze stejneho mista na
Zemi. Za 1,5 hodiny se Zeme otoci o takovy kus, ze
pozorovatel se dostane o 1600 km jinam (v nasich
zemepisnych sirkach) a je tudiz otazka, jestli tak
nizko letici druzici, jako je Mir, ma sanci spatrit.
Urcite existuji zrovna takove geometrie drahy
(geosynchronni, nebo jak se to nazyva), kdy to mozne
je, ale napr. u Miru, ze vsech kdy stahovanych
predpovedi na HA se mi stalo asi jen jednou, kdy vysly
dva prelety za jeden vecer (a to - vzhledem k tomu, ze
byvaly doby, kdy Mir preletaval okolo 23 hod - nebylo
zpusobene nezahrnutim predpovedi kvuli prilis jasne
obloze).

Zdravi Petr

=====
psch7513 na mbox....mff.cuni.cz