[IAN] prelet Miru pred Mesicem

Petr Scheirich PSCH7513 na milada....mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 1 14:47:32 CET 2001

> Mate pravdu, ze zanedbat precesi drahy by vzhledem k jeji hodnote
> rychle vedlo ke zcela chybne predpovedi. Z dokumentace ke SkyMapPro7
> vytrhuji nasledujici slova autora: (Copyright C.A.Marriott 1992-2000)
>
> "When dealing with NORAD TLEs it's extremely important that satellite
> prediction software should follow NORAD's precise method of computing
> orbital positions; these standard NORAD "mathematical models ..."
>
> a dale:
>
> "SkyMap uses a rigorous implementation of both the SGP4 and SDP4 orbit
> [...]
Pokud jsem spravne pochopil smysl modelu vyvoje drahy SGP4 a SDP4 jsou
vyvinuty prave na to, aby predpovidaly vyvoj orbitalnich elemetnu v case a
NORAD je pouziva jako standardy, pomoci kterych jsou TLE pocitany a pote
zverejnovany (model SGP4, ktery se tyka objektu nizko leticich, coz je
pripad Miru i ISS, zahrnuje jak vliv nesfericnosti Zeme, tak brzdeni o
atmosferu). Takze pokud nedoslo k "nasilne" zmene drahy napr. pomoci
Progresu, meli by se elementy spoctene pomoci SGP4 ze starsich a nove
zverejnene elementy shodovat.

Zdravi Petr Scheirich