[IAN] Mars

Antonin Holik holik na espace...
Čtvrtek Červen 14 15:21:11 CEST 2001

Kdo se vcera nedival na Mars, pochybil :-)

Vcera byl nejbliz a mel peknych 20" ! A navic byl krasne jasno.
Dival jsem se pres svuj zbrusu novy 115/910 mm Newton (zvetseni 100x). Byl
velky jako Mesic okem (coz lze i spocitat).
Buhuzel jsem nezahledl zadne zretelne detaily na povrchu. Jenom jednolita
plocha. Cim to muze byt ?
Mel jsem to moc jasne ? Ale neco bych asi videl, ne ? Rozhodne nijak
neoslnoval, jako treba Mesic.
Muze to byt serizenim ? Ale okraj byl ostry - jako vystrizeny. Na mensi
zvetseni byla jasna sesticipa hvezdicka kolem (ohyb na uchytu sekundarniho
zrcatka).
Muzu mit proste smulu ? Zeby zrovna byl Mars natocen nejakou nudnou stranou
? :-)

Dival se jeste nekdo ?

Antonin Holik