[IAN] Kolimator - serizovani vubec

Antonin Holik ha-konf na espace...
Čtvrtek Červen 7 18:57:45 CEST 2001

> Ja o serizovani pisu v konceptu pom* v adresari
>   http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/a_papers/working/
>  -- nekdy k tomu pricinim i nejake obrazky, podle toho, jak me bude kdo
> uhanet.

> Pokud si vzpominam, tak Paul Valelli psal, ze dirka a kriz staci, jemnosti
> se daji ev. vyladit na difrakcnich obrazech hvezd.

To uz jsem cetl. Ale explicitne Vam za to dekuji. Kdybych to necetl, ani by
mne nenapadlo o serizovani premyslet.

Jenomze kde sehnat takovou trubku ? Napadlo, ze se mozna delaji ty plastove
na vodu presne toho rozmeru, ale ze to je vnitrni rozmer :-).
Skoro bych na tento ucel mohl pouzit hledacek (6x30) - ma kriz (a je
kupodivu dost presne ve stredu), poskytuje krasny zvetseny obraz
sekundarniho zrcadla (a oko je primo mikroskopovano) - bohuzel je o 2
milimetry sirsi a nejde strcit primo do vytahu. Kdyz ho pouze prilozim, tak
neni zcela rovnobezne (pozna se to, kdyz hledackem otacim).
Nevidim ovsem odraz zamerneho krize - je tenky a tmavy. Takze i kdyby tam
sedi, tak uplne presne to taky neudelam. Mozna by o tom ale vyrobci mohli
zapremyslet. Nasviceny zamerny kriz a vnejsi prumer 1.25 palce .. to by se
to serizovalo !

Co se tyce difrakcnich obrazcu, cekam na pocasi. Zatim je to bida. A pri
pozorovani z okna je pohyb vzduchu tak velky, ze nema cenu o tom ani
premyslet.
Na mensi zvetseni jsem koukal na Mesic a lidem do oken :-) Pro tyto ucely je
obraz perfektni.

Proc tedy serizuji ? Kdyz se podivam do vytahu, tak mi to cele pripadne
vsechno nejak trochu nakrivo. Nepusobi to harmonicky :-)

Antonin Holik