[IAN] sakris :) omluva a data

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Středa Leden 17 16:11:59 CET 2001

Ahoj Petre,

dekuji za upozorneni. Ono uz to (podle sent folderu) prazdne odeslo, to
jsou obcas ty chvile, kdy si pripadam jako sekretarka, ktere nejede
outlook a ona rika "To ne ja! To ono samo" :)) (doufam, ze jsem se
nejake nedotknul).

No, zkratim co jsem psal. Prectel jsem si clanek a pochopil to tak, ze
kdyz bude MIR pripevnen k Progressu (je skoro jedno kdo ke komu), tak i
bez gyroskopu by mel byt stabilizovan, bude-li ten Progress. Od desateho
unora do zacatku  brezna. Potom se do nej stouchne a od te chvile do
dopadu uplyne dost kratka doba - rekl bych, ze perturbace v hustsich
vrstvach atmosfery uz budou stejne natolik silne, ze gyroskopy uz by pak
nepomohly. Rozumim tomu tak, ze od stouchancu uz to bude v podstate
rizene-volny pad k povrchu. Jak moc na celou drahu bude mit vliv
pripadna rotace popsal Petr - me jen napadlo, ze jako plus tam je fakt,
ze ty velke plochy ktere by to mely tendenci roztacet uz tam nebudou
nebo budou rychle ohlazeny a tak to poleti celkem jiste v jistem smeru -
bez hrozby vychyleni.

Jiri mi rikal, ze vic inormaci zatim nikde nenasel, takze kdovi, jaka je
pravda. Kazdopadne ma-li nekdo strach, nemel by ho mit, tohle nas
bohuzel mine o dost znacny kus. Ja osobne bych spis byl pro, aby to
alespon zacalo nad nejakym obydlenym mistem, aby si mohli amateri udelat
krasna videa na ktera ja bych se pak koukl.

Zajimalo by me, zda to bude nekde nejak nafocene ci natocene ten pad.
Preci jenom jedna se o dosti vyznamnou druzici. Krom toho z analyzy toho
padu by se pak dalo prece i vyjit pri dalsich rizenych dopadech na
povrch. Coz?

Rudolf

P.S. Mam to ted zkopirovano v klibordu, takze jestli to zas neco samo
udela, tak to poslu znovu a snad uz ok. :)