[IAN] Pruvodci galaxii

Martin Gembec gembem00 na pf....cz
Neděle Únor 11 15:57:12 CET 2001

Vazeni ctenari i tvurci IAN.

Vcera jsem hovoril s kamaradem o galaxiich. Predevsim nas zaujal
fakt, ze velke spiralni galaxie maji napadne pruvodce, napr. M31 a nase
Galaxie. Jednou jsem nekde cetl, ze nase Galaxie je doprovazena krome
Magallenovych oblak take vetsim mnozstvim trpaslicich eliptickych a
nepravidelnych galaxii. Domnivam se ale, ze vetsina z nich je
nepozorovatelna, nebot se nachazi v rovine disku Galaxie a je skryta za
mezihvezdnym plynem a prachem.

Rad bych se zeptal vas, kdo se citi s to mi odpovedet...

Ma nase Galaxie skutecne vice takovychto pruvodcu, rekneme kolem 15?

Doprovazi i jine galaxie, napr. M31 vice takovych galaxii, nez ty dve
zname z fotografii?

Maji i velke elipticke galaxie sve pruvodce?

S pozdravem Martin Gembec

http://home.pf.jcu.cz/~gembem00