[IAN] Pulsary, existuje cas? aj.

HenyZ zikovah na quick...
Středa Prosinec 26 16:03:45 CET 2001

Ahojte lidickove!
Pote, co jsem trosku stravila nadhernou fantazii Crazy Vojty :-) se
chci dopidit jeste jedne veci. Dnes jsem ciste nahodou zaslechla v
radiu hlasku, ze nektere pulsary se od nas vzdaluji takovym fofrem, ze
uz prestavaji byt videt. Hmm a ted babo rad....Zda se mi tam povicero
hlouposti, tak bych rada, abyste mi s tim pomohli. Vzdaluji se asi
nejenom pulsary, ze?! Navic se pulsary detekuji prevazne
radioteleskopy [jiste ze nejenom] .... A jak by tedy prestaly byt
videt?? Neco se tam spitlo o zakrivenem prostoru......, proste zmatek
nad zmatek. Jak byste si to prebrali?

To uz se mi mnohem vice libi zavery anglickeho fyzika Juliana Barboura
[hodne chytry pan]. Ten totiz tvrdi, ze pohyb a cas neexistuji. A
vazne tento nazor vzal napr. i Stephen Hawking. Takze - zijeme ve
vesmiru, kde neexistuji zadne zmeny. Kazda mozna konfigurace osob,
veci a deju existuje vecne v oddelenem stavu. Nezijeme v jedinem
vesmiru, ktery se meni v prubehu casu, nybrz mnoho nepatrne odlisnych
verzi nas samych existuje v nekonecnem mnozstvi statickych vyrezu ci
ploch, ktere odpovidaji kazdemu myslitelnemu momentu vesmiru. Podobne
jako policka filmu pri pruchodu objektivem promitaciho stroje nemizi,
ale dale existuji, zustavaji i tyto vyrezy zachovany navzdy. Neda se
vsak na rozdil od filmu hovorit o nejake posloupnosti nebo usporadani.
Okamzik velkeho tresku tak stale existuje v ruznych podobach, podobne
jako nase detstvi, skolni leta, dospelost i smrt. Nesmrtelnost je
vsude kolem nas.

Irsky fyzik Niall O´Murchadha se zase napriklad snazi formulovat
upravu teorie relativity, u niz nezalezi nejen na case, ale ani na
vzdalenostech. Tim se otevira prostor k tvrzeni, ze staticky pojaty
vesmir se nerozpina. Rudy posuv muze byt totiz  [jako dukaz rozpinani]
vysvetlen i zcela jinak, napr. gravitacnim pusobenim neutronovych
hvezd a cernych der.

Jsou to veci na tom svete, ze? :-)

Co Ursidy????

                    Love, Heny