[IAN] Slunce

Ondrej Pejcha opejcha na volny...
Čtvrtek Duben 5 16:28:47 CEST 2001

> JO jak uvadi PS tak je mozne ze snimac na SOHO zabere
Plejady. v
> Ian byl dokonce obrazek pri prelezitosti te velkou
konjunkce
> planet minuly rok. Na snimcich se Soho byli videt jak
Saturn a
> Jupiter, tak se mne zada i Venuse a Mars ale i Plejady.

S koronografy (o tom se tady asi mluvi) na SOHO je jeden
problem - citlivost kamery neni nijak moc standardni (na
slunecni erupce a komety to ani neni moc treba) a tak obcas
nemusi snimek odpovidat atlasum (-> problemy s nejakym
slabsimi objekty). Je to jako kdyz fotite nefiltrovanou CCD
cervene hvezdy - nekdy jsou treba o 5 magnitud jasnejsi nez
v atlase.

Na planety je to skvele...

S pozdravem

Ondrej Pejcha