[IAN] Slunce

smile SmileCz na centrum...
Středa Duben 4 08:25:06 CEST 2001

  O dekuji vsem co mne vylozil princip toho problemu, dekuji ji
moc, souhlasim s Martinem Gembecem, ze astrologie je vysledek 2
tisicileteho zkoumani lidske povahy. Proste astrolog je
psycholog, ktery sve vysledky oprira o horoskopy. Je to docela
nekdy pekne cteni ( clovek se pri tom nekdy poradne zasmeje ).

 Ale lid cesky si nedky plete pojem astronom a astrolog, stalo se
mi nekolirat, ze po mne chteli lide abych jsem jim udelal
horoskop. Tak jsem jim to vysvetlil a bylo.

  Dekuji vam vsem za vysvetleni postaveni Slunce. Pavel Gajdusek

email : SmileCz na centrum...
ICQ : 98736714

> [...]
> Předmět: Re: [IAN] Slunce
>
> Prijemny pozdrav i ode mne.
>
>    Jen bych doplnil, pokud to jiz nevi sam ctenar,
> ze precese je takovy pohyb zemske osy, kdy prave za uvedenou
> periodu (~25 800 let) opise plast dvojkuzele jehoz vrcholy se
stykaji
> (zhruba) ve stredu Zeme. (Nemyslim ale, ze tahle definice je
srozumitelna
> :-)
>
> Jinak jestli ma astrologie vubec nejaky realny vysledek, tak
podle meho
> neni zalozen na postaveni hvezd, jako spise na dukladnem
zkoumani
> psychlologie velkeho mnozstvi lidi v prubehu 2 tisic let.
Hvezdy a
> postaveni planet pak zrejme hraji pouze ulohu (opet)
psychologickou.
> Astrolog a jeho horoskop ma preci vyssi vaznost mezi beznymi
lidmi, pokud
> svou predpoved podlozi "astronomicky".
>
> Vim ze astrologove by se mnou ted nesouhlasili, ale vyse
uvedenou
> formulaci davam dohromady uz hezky dlouho a tohle je jeji
nejnovejsi
> podoba. Mozna by s tim, ze planety na nas vliv nemaji, meli
souhlasit o
> neco vice...
>
> Pripada Vam potom podivuhodne, ze se ciste astrologicky udaj,
totiz to ze
> Slunce vstupuje do znameni Berana, dostal do astronomickeho
kalendare?
> Myslite si ale, ze vetsina lidi, co si jej koupila jsou
astronomove? Ja si
> myslim, ze tohle je ukazka toho, jaky vliv ma astrologie v
dnesni
> spolecnosti, protoze kdyby tam bylo uvedeno, ze "Slunce
vstupuje do
> souhvezdi Ryb" je to jednak astronomicky nesmysl (Slunce uz tam
21.3.
> bylo) a pak, lidi by se dost divili, co se to deje, kdyz oni se
prece
> narodili koncem brezna a jsou "berani"... to je vliv co?
>
> Pekny pohled na galaxii M 101 majitelum kalendare a krasny
zbytek dne

> preje Martin Gembec
>
> On Wed, 4 Apr 2001, [iso-8859-2] Jan Kameníček wrote:
>
> Pekne zdravim,
>
> dival jsem se do toho kalendare, a musim Pavla Gajduska trochu
opravit. Pise se tam o vstupu Slunce do z n a m e n i Berana,
nikoliv souhvezdi, cimz jen potvrzuji odpoved Michala Svandy. To
nam ovsem nevysvetluje, proc je tato astrologicka "informace"
uvedena v astronomickem kalendari. Pak si lide nemaji plest
astronomy a astrology.
> Pro usmev (kdyz uz ne pro zasmani): nedavno mi jedna divka
vysvetlila rozdil. Astronomove sleduji pohyby hvezd a kresli
horoskopy, zatimco astrologove predpovidaji pocasi.

> Honza Kamenicek

rovnikove souradnicove