[IAN] Slunce

Martin Gembec gembem00 na pf....cz
Středa Duben 4 02:32:15 CEST 2001

Prijemny pozdrav i ode mne.

   Jen bych doplnil, pokud to jiz nevi sam ctenar,
ze precese je takovy pohyb zemske osy, kdy prave za uvedenou
periodu (~25 800 let) opise plast dvojkuzele jehoz vrcholy se stykaji
(zhruba) ve stredu Zeme. (Nemyslim ale, ze tahle definice je srozumitelna
:-)

Jinak jestli ma astrologie vubec nejaky realny vysledek, tak podle meho
neni zalozen na postaveni hvezd, jako spise na dukladnem zkoumani
psychlologie velkeho mnozstvi lidi v prubehu 2 tisic let. Hvezdy a
postaveni planet pak zrejme hraji pouze ulohu (opet) psychologickou.
Astrolog a jeho horoskop ma preci vyssi vaznost mezi beznymi lidmi, pokud
svou predpoved podlozi "astronomicky".

Vim ze astrologove by se mnou ted nesouhlasili, ale vyse uvedenou
formulaci davam dohromady uz hezky dlouho a tohle je jeji nejnovejsi
podoba. Mozna by s tim, ze planety na nas vliv nemaji, meli souhlasit o
neco vice...

Pripada Vam potom podivuhodne, ze se ciste astrologicky udaj, totiz to ze
Slunce vstupuje do znameni Berana, dostal do astronomickeho kalendare?
Myslite si ale, ze vetsina lidi, co si jej koupila jsou astronomove? Ja si
myslim, ze tohle je ukazka toho, jaky vliv ma astrologie v dnesni
spolecnosti, protoze kdyby tam bylo uvedeno, ze "Slunce vstupuje do
souhvezdi Ryb" je to jednak astronomicky nesmysl (Slunce uz tam 21.3.
bylo) a pak, lidi by se dost divili, co se to deje, kdyz oni se prece
narodili koncem brezna a jsou "berani"... to je vliv co?

Pekny pohled na galaxii M 101 majitelum kalendare a krasny zbytek dne

preje Martin Gembec