parkova svitidla

Pane rediteli,

prohledl jsem si pred par dny nekolik ulic, kde jsou nove instalovana ta
mirne kuzelova parkova svitidla Siteco ,,s cepickou``, zvana Pilzleuchte.

Vy jste zminoval, ze jeste cely kontrakt se Siemensem neni hotov, totiz ze
se prave jeste instaluji parkova svitidla.

Jsem presvedcen, ze je nutne instalovani prave techto svitidel okamzite
ukoncit. Je zcela zjevne protizakonne, coz siteco jiste uzna. Nejvice
svetla tato svitidla vyzaruji prave do vodorovnych smeru, bud oslnujicich
nebo nejucinneji prispivajicich k jasu oblohy, nemluve o neunosnem sviceni
do oken.

Vzhledem ke znacne vysce rozptylujiciho kuzele svitidla by bylo velmi
obtizne svitidlo nejak dodatecne clonit, aby svitilo jen na zem.
U takovych kouli to je mnohem jednodussi, i u starych parkovych svitidel,
at jiz kuzelovych nebo kotoucovych.

Obcane, se kterymi jsem o tom mluvil, jsou se hribovitymi svitidly velmi
nespokojeni. Napriklad pan starosta v Jundrove. Sviceni do oken, ktere se
rekonstrukci vyrazne zvysilo, je totiz mirne receno velmi nezdvorile.

Pripad Mahenovy ulice, o niz jsme spolu mluvili, je proti tomu malickost.

Chapu, ze zastaveni bezicich rekonstrukci neni snadne, ale tentokrat je
to nutne. Rad Vam pomohu najit svitidlo vyhovujici, svitici jen temi
smery, kde je to zadouci. Pritom bude temer vzdy mozne pouzit o tridu
slabsich vybojek, coz stoji jiste i za tu ,,ztratu`` ktera vznikne
potrebou upravit tez projekt osvetleni.

srdecne zdravi
 Jenik Hollan
 http://svetlo.astro.cz