[Svetlo]Prosim o pouceni - pokracovani

Pane Suchane,

dekuji za odpoved. Vracim se opet do otevrene diskuse, protoze
jsem presvedcen, ze jeji vysledky budou zajimat i ostatni. Verim, ze
nedorozumeni, ke kteremu doslo mimo verejnou debatu jsem patricne
vysvetlil, ze se tedy nebudete za moji chybu schovavat a zneuzivat ji
k ukonceni nacateho rozhovoru. Pokud uznate za vhodne, muzete ony
(3) dopisy zverejnit.

Ale zpet k Vasi odpovedi. Protoze by vse bylo jiz znacne neprehledne, pak
si dovoluji v priloze uvest Vasi odpoved. Zde se pokusim prehledne
odpovedet.

Dale jste napsal:

> V tomto pripade slo o dve varianty novych reseni.

Priznavate, ze bylo porovnani "jiste nekvalitni" (byt nove) s moderni.
Pak ovsem nemuzete vysledek jedne ekonomicke rozvahy zverejnit jako
obecne platny. To byste nemohl ani v pripade, ze by se jednalo o dve
svetelne technicky rovnocenne soustavy. Stale jde o JEDEN pripad.

> a pak na ta plne clonena svitidla, kterym ja rikam ekologicka,
> protoze ekologicka  proste jsou.

Ne vzdy. Za "ekologicke" svitidlo bych povazoval takove, ktere je VZDY
setrne k zivotnimu prostredi. To plne clonena svitidla nejsou. Upozornil
jsem na to nejen mnohokrat ja, ale i svetovi (kdyz to, co je doma, neni dost
dobre) odbornici (Gillet, Remande - prednasejici na konferencich IDA).
Stale nechapu, proc toto odmitate vzit na vedomi. Je preci v zajmu
astronomu navrhovat osvetleni takove, aby byl jas oblohy minimalizovan.
To "ekologicka" svitidla automaticky nezarucuji, nejsou tedy
"ekologickymi". (pripominam povidani o tom je na
www.dql.cz/texty/skla.htm - a jen poznamka - clanek je ideologickym
vudcem aktivistu oznacen za podvrh. Z krivek svitivosti odvodil, ze se
nejedna o svitidlo s vydutym difusorem ani o svitidlo s plochym sklem.
Mluvil jsem o tom s nekolika konstruktery svitidel, z krivky svitivosti
nedokazi odvodit tak jemne detaily jako je tvar difusoru. Mimochodem -
dedukce ideologa silne pokulhava - ale tim zde nebudu zatezovat. Pro vasi
informaci, jde o svitidla Siteco typu SR50 5NA 551 2-1AE jednou
s vydutym difuzorem, podruhe s rovnym sklem. Krivky Vam jiste pani
Parlaskova ze Siteca rada poskytne. Zjistite, ze jsou shodne s mymi. Nebo
podezirate i Siteco, ze poskytuje chybna data jen aby melo kseft?
V takovem pripade by krivky zamenilo, protoze by pak byla drazsi plocha
skla vyhodnejsi.)

> OK, odpovedel jsem, zamyslim se. Myslim, ze tim, ze mame za sebou
> novelu zakona, se nemusime horecne jedna jako druha (jako treti, ...)
> strana zabyvat prosazenim jednotlivych paragrafu a v klidu postupovat
> k dobremu reseni.

To bych velice rad.

> Preji hodne zdaru Vam i panu profesoru Sokanskemu v
> zamyslenem grantu.        Pavel Suchan

Diky, doufam, ze jej ziskame a prineseme nove pohledy na problematiku
rusiveho svetla. Ve Vasem grantu chybi pohled svetelneho technika velice
citelne (c bez hacku, e s hackem).

 Zdravim a opet verim, ze odpovite

                                         Tomas Maixner

P.S. Cely dopis P. Suchana:

Vazeny pane Maixnere!

Pro rychlost a strucnost si dovolim odpovedet v reakcich za jednotlivymi

odstavci Vaseho mejlu, takze se predem omlouvam, ze to nebude zadny
stylisticky projev.

> Byl bych velice rad, kdybyste podklady od firmy ziskal a sdelil mi je.

Jak jsem napsal minule, ja jsem je nevidel, jen jsem vychazel z dnes uz
pomerne davneho osobniho setkani s majiteli. Zkusim to ozivit, ale nemohu
zarucit, kdy a s jakym vysledkem. Zejmena s ohledem na nize uvedeny soupis
technickych podkladu - ne ze by nebyl potrebny, neni to ale zalezitost na
hodinu. Ale jinak za nej dekuji, se zajmem jsem se tim procetl.

Je to
> [...]

> vystupovat seriozne, i kdyby se nam to nelibilo". Proc se svych slov
> nedrzite? Nemusel jste ten nesmysl vubec publikovat (prominte slovo
> "nesmysl", ale je to tak jiste v pripade VO - investice do "ekologickych"
> svitidel je z technickeho pohledu nenavratna vzdy - jsou vzdy drazsi,
takze
> i kdyby mela stejnou ucinnost - maji nizsi - tak neni kde vyzdimat
uspory).
> Ta veticka by tam nechybela. Nemel byste pozadat pani redaktorku o opravu?
> Mate i zaminku - mohl byste poreferovat o stavajicim stavu zakona.

Zvazim to. Ted odjizdim na dovolenou, tak po navratu, az odbouram
nejnutnejsi, se tomu budu venovat.

> [...]

zakona, se nemusime horecne jedna jako druha (jako treti, ...) strana
zabyvat prosazenim jednotlivych paragrafu a v klidu postupovat k dobremu
reseni. Preji hodne zdaru Vam i panu profesoru Sokanskemu v zamyslenem
grantu.        Pavel Suchan

---
Odchozí zpráva prý neobsahuje viry. Alespoň to tvrdí Grisoft.