[Svetlo]RE: [svetlaren] zakon o ovzdusi je relevantni uz ted

Pane Hollane,

poslal jste to take panu Kotkovi? Neni clenem zadne konference na netu.

V zakone je (cituji):

 "§ 2 - Zakladni pojmy
    1.Pro ucely tohoto zakona v oblasti ochrany ovzdusi se rozumi
          r. svetelnym znecistenim kazda forma osvetleni umelym svetlem,
ktere je rozptyleno mimo oblasti, do kterych je urceno, zejmena pak miri-li
nad hladinu obzoru."

   Dle zakona lze postupovat jedine tak, ze se vse zhasne a zakaze se v
nocnich hodinach sviceni. Jakekoliv sviceni. I z oken je svetlo
rozptyleno... i reflektory automobilů rozptyluji.... i svicky na
hrbitovech.... Prakticky veskere osvetleni by bylo v rozporu se zakonem.
Proto nelze  Vas vyklad zakona  respektovat do te doby nez bude existovat
zakonem pozadovane  vladni narizeni.

   Dokonce nelze podle zakona pouzit zadna svitidla, ktera sviti nad hladinu
obzoru. A to dokonce ani v interieru. V zakone se totiz pravi, ze:
"§ 1  Predmet upravy
     Tento zákon stanovi
      d. opatreni ke snizovani svetelneho znecisteni OVZDUSI. "

A dale je v zakone definovano VNEJSI ovzdusi. Pouze "ovzdusi" je tedy
ovzdusi kdekoliv. Tedy nejen vnejsi, tedy i v interieru. S tim co to je
obzor v interieru si chytry pravnik poradi hrave.

Pomijim uz "malickosti" typu:

   V § 2, odstavci 1, bod c,se pravi, ze pro ucely tohoto zakona v oblasti
ochrany ovzdusi se rozumi znecistovani ovzdusi vnasenim jedne nebo vice
znecistujicich latek do ovzdusi v dusledku lidske cinnosti vyjadrene v
jednotkach hmotnosti za jednotku casu.

   Podobne je tomu v §2, odst. 1, bod g, kde se uvadi, ze urovni znecisteni
ovzdusi se rozumi hmotnostni koncentrace znecistujicich latek v ovzdusi nebo
jejich depozice z ovzdusi na jednotku plochy zemskeho povrchu za jednotku
casu.

   Neumim si predstavit pouziti takovych jednotek v pripade svetla.

   Z uvedenych prikladu zakladnich pojmu, uvedenych v zakone, tedy jasne
vyplyva, ze znecisteni ovzdusi a svetelne znecisteni jsou naprosto nezavisle
pojmy. Svetelne znecisteni tedy nelze podle uvedenych definic povazovat za
znecisteni ovzdusi.

   Proto ani §3, odst. 1 nelze vztahovat na svetelne znecisteni.

    Zakon je (alespon z hlediska osvetlovani) usit horkou jehlou a plny
rozporu.  Asi date za pravdu panu Kotkovi, ze je nejvyssi cas zacit pracovat
na novelizaci zakona.

   A jeste Vas velice prosim!!!

   Ve svych doporucenich ustante drive nez nekoho, stejne elektrotechnicky
neznalou osobu jako jste Vy, dostanete do problemu se zakony. Vase rady jsou
v rozporu z radou bezpecnostnich a jinych predpisů.  Mimo mnohe jine nelze
napriklad provozovat upravena svitidla bez nasledne revizni zkousky (pro
vetsi pocet svitidel bez pozehnani akreditovane statni zkusebny).

   Prostudujte si elektrotechnickou  a souvisejici pravni legislativu.

   Nebude od veci prostudovat i montazni ceniky. Nebo se Vase skla budou
drzet svitidel sama? Mam neprijemny pocit, ze jen doprava svitidla od
sklenare ke svitidlu na sloupu bude stat vice nez pet korun.

   Take by bylo vhodne neuvadet svet v omyl tim, ze mu tvrdite, ze u nas
plati to co jste SI napsal do navrhu provadeciho predpisu.

                  Tomas Maixner

DQL osvetlovani - Cernolice 6, 252 10 Mnisek p.B. tel. 02 - 57710303