[Svetlo]hory

Minuly tyden bylo krasne pocasi a tak jsem po dlouhe dobe vyrazil do Jeseniku s dalekohledem. Je skoda, ze uz i tam jsou svitidla ve tvaru koule velice casto pouzivana. V Karlove Studance maji krasne historicke lucerny, ale s vybojkou umistenou uprostred mezi bocnimi skly misto toho, aby byla umistena ve vrchliku lucerny. Nastesti jsem se dohodl v penzionu kde jsem byl ubytovan (v Rudne pod Pradedem), ze mi vypnou osvetleni v jejich arealu - mimochodem take koule.

Tomas Hynek
Astronomická pozorování vizuálně, fotograficky a ccd technikou
http://thynek.wz.cz/