[Svetlo]Re: Proc je nebe trvale svetle

Tomáš Hynek
Sat, 5 Apr 2003 16:31:16 +0200

------=_NextPart_000_003C_01C2FB90.C7E2FF00

Takze trochu konkretneji (porad dokola),

Co komu vadi na T.M. ?
Pokud jde o mne, pak to, ze stale tvrdi "tak to nejde" ale jak to jde, =
jsem jeste tady necetl. Mne pak napr. take to, ze obhajuje i osvetleni =
stareho vyznamneho stromu jen proto, aby jej mohl v noci videt nahodny =
chodec - to uz je opravdu dost absurdni. A pak kde je jaky kompromis ? =
Nechci se ale tady bavit o nekom bez nej.

Heny, co je podle tebe par kompromisu ?
Ja myslim, ze velky kompromis je ten, ze se bude svitit, ale jen tam, =
kam se ma a v takove mire, jaka je nutna. Naopak, nekompromisni z jedne =
strany je snaha o zruseni zakona a sviceni vsude mozne a v jakekoliv =
mire. Nekompromisni z druhe strany by take bylo, kdybychom pozadovali =
uplne zruseni osvetlovacich soustav. Cozpak nikdo nikdy nevidel, o kolik =
vetsi je osvetleni napr. parkovist u nekterych supermarketu ? Jina jsou =
pritom osvetlena plne clonenymi svitidly-svetla je tam take dost, tak =
proc stale tvrdit, ze tak to nejde? Praxe ukazuje, ze to jde.

Pokud jde o priklady, staci se podivat poradne kolem sebe. Praxe =
ukazuje, ze temer neexistuje souvislost mezi tim, jake svitidlo se kde =
pouzije:
- bud se v urcite oblasti instaluji stejna svitidla i kdyz osvetluji =
mista, ktera jsou uplne odlisna
- jinde jsou zase na podobnych mistech pouzita svitidla uplne odlisna
- opravdu to vypada, ze vyber se provadi podle zcela jinych kriterii
- plne clonena svitidla se objevuji cim dal vice - proc? Kdyz to tedy =
takto "nejde"...?

Priklad za vsechny:
Ja bych si myslel, ze clovek, ktery navrhuje svitidlo je na toto =
odbornik a premysli o tom, jak to svitidlo a kde bude svitit (pokud =
vubec mysli na to, ze bude nekdy nekde take svitit). Jak pak muze takovy =
"odbornik" napr. navrhnout sice plne clonene svitidlo pro osvetlovani =
chodniku, ale takove, ktere nesviti podel chodniku, ale napric =
chodnikem, takze je opravdu mezi svitidly mnohem mene svetla, zato je ho =
dostatek ve slusne vzdalenosti kolmo od chodniku nekde v trave ? - =
takove jsem videl. Pritom by stacilo svitilo instalovat pootocene o 90 =
stupnu, takove uchyceni ale jeho konstrukce neumoznuje, resp. slo by to, =
ale stozar by na jedne strane poradne prekazel a chodnik by jim byl =
zastinen. (Zase se urcite spatne vyjadruji, nejsem odbornik, ale vidim, =
co vidim.)

Kdyz je tedy pouzivani plne clonenych svitidel tak nebezpecne, =
nevyhovujici a ja nevim jake jeste, proc se tedy stale vice a vice =
pouzivaji na nejruznejsich mistech ?=20

Stale vice se rozsirujici pouzivani plne clonenych svitidel neni =
domnenkou, praxe ukazuje, ze neni duvod, proc je nepouzivat, mimochodem =
- proc nepouzivat plne clonena svitidla ? Reci o pomeru mezi vzdalenosti =
a vyzkou stozaru jsou bezpredmetne. Stozary jsou nalepeny jeden na =
druhem. I dalsi duvody jsou lehce vyvratitelne. Existuje nejaky jiny =
rozumny argument ? Pokud ano - sem s nim.

Tomas Hynek

----- Original Message -----=20