[Svetlo]Re: ...Re: light pollution (fwd) ... uz v tech Re:Re: Re:... je asi zmatek, co? Takze trochu upravy "Predmetu"

Tomáš Hynek
Tue, 15 Oct 2002 18:37:53 +0200

Dobry den pane Maixnere,

mam pocit, ze vytrhujete texty z kontextu. Tim ON se snad myslelo, ze uz se
o tom nekde nekdo zminoval, tak proc se o tom zminovat znova, nebo je to
jinak? Mne to pripada, ze jste to pochopil tak, ze nekdo neco nekde slysel a
bez overeni to povazuje za spravne, nebo se mylim? Jen jste to spatne
pochopil, nebo tuto nestastnou formulaci umyslne vyuzivate (zneuzivate)? O
tom rozsevani stozaru to tak opravdu je-ne protoze to nekdo rekl, ale
protoze se staci podivat na skutecnost - vzdalenost mezi nimi je cca 2
nasobek jejich vysky, nekde i mene ! nekde zase trochu vice. Staci se
podivat kolem sebe.

Proc se tady konecne nediskutuje o podstatnych vecech, misto probirani
obleceni apod? Co se tim vyresi, kdyz se budeme bavit o blbinach?

Nedavno jste me narkl, ze se spatne divam, kdyz jsem psal o tom, ze uz se
osvetluji i travniky (staci se jen podivat kolem sebe) a ze brzo asi budeme
svitit i na kominy na rodinnych domcich nebo na krasnou kovarskou praci v
podobe vstupnich vrat na pozemek toho rodinneho domku, a to vse jen proto,
ze je to hezke dilo mistra kovare ci zednika, tak proc to neosvetlovat,
vzdyt to v noci shlednou desitky, mozna i stovky kolemjdoucich ... :) -
nanejvys letici moucha ... :)

Jak mam na Vasi reakci reagovat ?  To mam opravdu specialne pro Vas tyto
pripady nafotit - myslim ty zbytecne osvetlovane travniky?

No a pokud nikdo nereaguje - nedivte se, neni temer na co reagovat, na vecne
popichovani ? na prekroucene, spatne pochopene (umyslne?) nebo prezentovane
texty a slova?

Na jake otazky Vam nebylo odpovezeno?

Faktem cislo JEDNA je to, ze stozary jsou velice blizko u sebe (nejcasteji
kolem 2 nasobek vysky), proto neni duvod, proc bychom nemohli pouzivat plne
clonena svitidla na techto mistech.

S pozdravem a pranim jasneho ale tmaveho nebe,
Tomas Hynek

P.S.
Temne nebe neznamena zamracene nebe-jako byvaly astronom to nevite? Jasne
nebe znamena (aspon mezi nami astronomy) ciste bez oblacne nebe-jen pro
vysvetleni.