[Svetlo]Re: O komunikaci

Jan Hollan
Fri, 1 Nov 2002 17:04:36 +0100 (CET)

>    Nahodou jsem na netu nasel dopis
> http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/public/msg00084.html z 22.10.02.
>
>    Obsahove je nade vsi pochybnost urceny mne.

>    Predevsim o tom svedci adresa na kterou jste tento dopis "poslal", tj
> adresa dqlAamper....muni.cz. Ono "dql" je naprosto jednoznacne.

Vážený pane inženýre,

zřejmě si musím dávat víc pozor, když užívám aliasy při psaní pošty. On
totiž alias, který neexistuje, se interpretuje jako uživatel počítače
amper a přidá se k němu lokální doména (tj. jméno počítače...). Samozřejmě
to nikam nedojde a odesilatel dostane hlášku, že se to nepovedlo. Právě
jsem ji našel, vypadala nenápadně, já sotva stačím otevírat poštu, která
mi na první pohled připadá důležitá, reagovat na ni už většinou nestačím.
Hned Vám tu hlášku posunu, ten dopis je její přílohou.

Já měl na Vás jen alias Maixner, dql ne. Už jej mám též.

To Vaše tvrzení, že ,,tajím algoritmus`` jak počítám zvýšení jasu oblohy
vinou přímého světla ze svítidel (na konci dopisu ze 22. října)
mi jako vyžadující odpověď připadalo, tak jsem na něj reagoval urychleně,
bohužel se špatnou adresou. Mrzí mne to.

> [...]
> v teplakove souprave. Nebudu se rozepisovat o naruseni meho soukromi a
> naruseni listovniho tajemstvi, protoze nazasveceny ctenar bude dopisy pro
> mne smerovat na vasi obdobne znejici adresu. Posilam vam na ni i tento
> dopis, abych neopomenul zadnou z vasich adres. A nesnazte se mi namluvit, ze
> je to adresa mne (a toliko mne) pristupna. Zkousel jsem to pres znama
> rozhrani a zadne mne dovnitr nepustilo i kdyz jsem vyzkousel vsechna hesla,
> ktera pouzivam... Vzdy taz odpoved - adresa existuje, heslo je jine.

Ona to žádná adresa není. Vaše soukromí nebylo narušeno (pokud tak
neinterpretujete skutečnost, že jsem pro mylný účel použil skupinu písmen
dql), onen vystavený text je jen můj, odpovídat stěží někdo může někomu
jinému, než mně jako autorovi. Jakkoliv je mi líto, že se k Vám, pro
kterého jsem jej psal, nedostal obratem, jsem rád, že jste se k němu
dostal alespoň takto. Snad Vám poslouží. To složky veřejné korespondence
jsem jej dal právě proto, aby mohl sloužit všem zájemcům. Kdybych jej tam
nedal, mohl by někdo skutečně získat dojem, že nechci své znalosti dát
k dispozici jiným. Ve skutečnosti dělám celý život právě to, v řadě oborů.

Především u čtenářů svetla bych byl velmi rád, kdyby se nad rozptylem
světla v ovzduší zamysleli, onen dopis si též přečetli, a pochopili, proč
i z tohoto důvodu na té ,,trošce`` světla z ,,poměrně dobrých`` svítidel,
které jde jen mírně nad obzor, tak moc záleží (aby žádná nebyla).

>    Je vsak mozne, ze ze spanelske adresy bude muj dopis do "svetla"
> zablokovan. Proto prosim Heny aby v tom pripade tento dopis do konference
> preposlala. Diky, T.

Ne, do svetla lze posílat poštu odkudkoliv, není to omezeno na adresy
členů.

pěkný pobyt ve Španělsku přeje
 Jeník Hollan