[Svetlo]

DQL
Wed, 3 Jul 2002 13:26:39 +0200

Pane Hynku,

omluvte mne, ja jsem desne nevychovany, arogantni a ironicky a nevim, ze
osloveni je nepatricne.

> No nevim, ale ja mel pocit, ze se zakon netyka napr. tech Vami zminovanych
> automobilu, svicek na hrbitovech apod. ale pouze svetelnych zroju urciteho
> minimalniho vykonu - nebo je to jinak?

Zkuste si precist, pozorne precist navrh predpisu.
Az mi cas dovoli, tak dam na webovou stranku www.dql.cz [ktera je branou ke
spatnemu osvetleni :-)] jeden clanek, ktery jsem o tom napsal. Ale radeji si
prectete ten navrh vcetne vykladu, protoze jsem jiz s temnonebniky stratil
zase mnohem vic casu nez je unosne (zivim se sam, nejsem sponzorovan).

> Pokud jste se, jak tvrdite, nekdy zabyval astronomii, tak jiste vite, ze
> dnes uz neni temer kam za opravdu tmavou oblohou vyjet-jiste, daleko od
> mesta je nebe mnohem tmavsi, ale ne tak tmave, jak by bylo, kdyby se
> nesvitilo "do nebe". Krome toho - observatore byly postaveny drive a na
> dobrych mistech, ale zkuste se dnes podivat trebas z Ondrejova... A i
> kdbychom pozorovali z vrcholku hor, ktere jsou daleko od mest, taky by bez
> zakona casem byla situace stejna, protoze i na horach se sviti koulemi a
> osvetluji kostely, hotely (Jested apod.) atd.

Nikde jsem netvrdil, ze se situace nezhorsuje, vsude tvrdim ze chci (a to
take opravdu chci) aby se situace zlepsila, ale nehodlam to delat za kazdou
cenu. Na Jestedu se podepsal i clen vyboru SpTN  - nikdy mi nikdo ne
vysvetlil proc i kdyz uz jsem se o tom nekolikrat zminil... a tak se ptam:
Na kolik je konani nekterych clenu StPN uprimne a na kolik jde o kseft (jak
je pricitano naprosto nelogicky svetlarum, kteri na nesmyslnych pozadavcich
mohou jen vydělat)? [To zase budou bit :-)]

> No a ze by pamatky utrpely na sve kulturni hodnote tim, ze by byly v noci
> osvetleny mene nebo vubec ?

Mate bod :-) Spatne jsem formuloval.  Napsal jsem: " Ani nemluvim o ztrate
kulturnich hodnot pozhasinanim ....", ale tim jsem nemel n mysli kulturni
hodnotu pamatek, ale kulturni hodnoty obecne. Skutecne dojde k ochuzeni mych
kulturnich pozitku v okamziku, kdy budou pamatky pozhasinane nebo nasvetlene
spatne. Nebo snad chcete rici, ze kdyz neuvidim osvetlenou pamatku, tak ze z
toho budu mit nejaky kulturni zazitek?
Davam Vam za pravdu, ze kostel v Hlucine svym osvetlenim patrne patri k tem,
ktere nas o kulturni hodnoty (=pozitky) ochuzuje. Pisi patrne, protoze jsem
jej nevidel v realu. A jak sam pan Hollan uvedl, fotografie lze snadno
zkreslit jak treba (viz jeho reakce na zpravu o nehodovosti a kriminalite od
Sredru).

Zdravim

                               Tomas Maixner
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry (tvrdí AVG).