[Svetlo]naklady na neoslnujici osvetlovani

Jan Hollan
Sun, 27 Jan 2002 21:47:45 +0100 (CET)

Vážení zájemci o kvalitní osvětlování,

poptal jsem se po zkušenostech s přechodem na FS (plně cloněná) svítidla
(tj. vyzařující jen dolů) v různých místech světa.

Typické úspory provozních nákladů jsou kolem třiceti procent. Viz několik
nejnovějších odpovědí v archivu
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/zak_oo/
 a podrobné informace z italského města Frosinone v adresáři
  http://amper.ped.muni.cz/light/zakon_oo/foreign
 (a rozbor civitavecchia tamtéž)

Jedna odpověď z evropského mailinglistu (magnidude6 na yahoo, však se do
něj přihlaste) je z Katalánie -- ta uvádí instalaci již několik let starou
z města Figueres, zajímavé je, že současně se zkvalitněním osvětlení
(potlačením oslňování) město uvádí pokles zločinnosti (tím se ovšem nic
neříká o příčinné souvislosti). Občané jsou s novým neznečišťujícím
osvětlením velmi spokojeni.

O výtečných zkušenostech ve státech Connecticut a na Rhode Islandu
(tak, jak je vidí tamní ministerstva dopravy aneb DOT) píše Cliff Haas
v archivu
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/dsa
 (je to třetí příspěvek ze souhrnu z neděle 27. ledna).

zdraví Jeník Hollan

PS.
 dovolil jsem si vystavit html verzi dopisu Tomáše Hynka senátorkám
a senátorům, viz
  http://svetlo.astro.cz
 -- napsal to moc pěkně. "*.doc" verzi viz hlavní stránku
  http://www.astro.cz