[Svetlo]nekolik komentaru

Tomas Havlik
Tue, 26 Feb 2002 18:02:22 +0100

--------------2B825C843C4DEEDFC7A900C4

Vazeny pane,
ano dosel jsem az do konce a neda mi to nez zareagovat, nebudu sice hyrit tak
bravurne jednoduchymi formulacemi, jako "je mi z toho zle", i kdyz tak nejak se
vetsinou na citim.

Vase komentare jsou myslim miren receno zmatene, jinak by jste nemohl hovorit
cosi o lidech s baterkami v ulicich.

Copak clovek musi byt odbornik (asi svetelny technik), aby poznal, ze mu svetlo
sviti zbytecne do oci, nebo snad clovek musi byt odbornik (asi svetelny
technik), aby umel usnout pod lampou, ktera mu sviti do postele, aby pri jizde
autem rozpoznal oslnujici lampu od neoslnujici?

Copak clovek musi byt gastronom aby poznal dobre jidlo, nebo aby poznal, ze se
neco neda jist?

Bylo to jiz zde zopakovano mockrat, ale opakovani je matka moudrosti:
Jde pouze o to aby svetla svitila kam maji. (ona ale nesviti a bezny clovek s
tím nic moc delat nemuze, pokud by tomu tak bylo, myslim, ze by existence SpTN
nemela prazadny smysl)
Aby se neplytvalo energií. (svetla svíti zbytecne moc, ale bezny clovek s tím
opet nic moc delat nemuze)
Aby zbytecne neumirali zivocichove, zvirata a potazmo i priroda sama. (svetla
svíti zbytecne moc, ale bezny clovek s tím nic moc delat nemuze)
Aby lidé mohli v klidu spát. (oni nemohou, neb jim odbornici naordinovali lecbu
proti depresi, svazkem svetla celou noc do postele)

Jiz to tady nekdo naznacil, stale ze strany odborniku - svetelnych techniku
zazniva, proc to ci ono nejde, jeste ani jedinkrat jsem nezaregistroval jak vy
rikate "konstruktivni nabidky ke spolupraci" nebo aspon zminku jak by to ci ono
slo. Asi by se zde nemusel resit problem zacloneni horniho poloprostoru nad
mlecnou kouli, kdyby se zcela nesmyslne neinstalovaly na mista kde to neni
treba. Dost mozna maji hladke, kulate a vyrazne predmety v nasem okoli nejaky
hlubsi smysl, ale tento experiment bych radsi nechal na sexuoolozich, kteri by
jej snad aplikovali v mene obludne forme.  Tato svitidla vsak nemontuji a
nevymysleli ani bezni lide ani astronomove, ale a ted mne opravte jestli se
mylim, technicke sluzby komunikaci,sveteleni technici a firmy zabyvajici se
svetlnou technikou,  kteri jsou prece odborniky na slovo vzati. Kazdy starosta
obce pak necha vymenu ci navrh na odbornikovi.

Co tim chci rict? Asi nic, jen se pozastavuji nad tim, proc svetelne techniky
tak strasne poburuje myslenka neco s tim delat.
A je myslim, že je  jedno jestli je bezny obcan - astronom, traktorista, nebo
dojicka.

> Hollanem
> mozne

A co se tyce presneho osvetlovani historickych pamatek a budov s presnosti na
pul metru. Jde to a ty nejjednodussi reseni jsou vetsinou nejucinnejsi. Staci
kus papiroveho kartonu vystrizeneho ve tvaru sablony osvetlovane budovy ve
vzdalenosti asi pul metru od svitidla zalezi samozrejme jak vzdaleny objekt
osvetlujeme). Zkousel jsem to na kostele v Otrokovicich a funguje to. Neda se to
sice pouzit vsude, ale jako namet k rozjimani proc by to neslo,  to myslim k
zahozeni neni..

S pozdravem
bezny obcan
Tomas Havlik

> [...]
> zejmena od Tomase Maixnera a Jaroslava Kotka. Je mi zle, kdyz ctu, jak jsou
> tito mimoradne erudovani odbornici v teto diskusi nerespektovani. Jejich
> odborne nazory nejsou v teto uzke zajmove skupine zadouci. Takto probihajici
> diskuse na tomto foru je dle meho nazoru pouze mlacenim prazdne slamy.
> Nebude-li nikdo ze svetelnych techniku prizvan ke tvorbe narizeni vlady -
> provadeciho predpisu zakona o ovzdusi, vznikne paskvil. Nebude to ostatne v
> nasi zemi poprve. Mozna opravdu musi byt spatny zakon nejprve schvalen, aby
> jeho chyby mohly byti obtizne odstranovany v novelizacich.

begin:vcard
n:Havlík;Tomáš
tel;pager:ICQ: 11830229
tel;fax:691 10 09
tel;home:0604648145
tel;work:691 10 05
x-mozilla-html:TRUE
org:HaP Ostrava
version:2.1
email;internet:Tomas.HavlikAvsb...
adr;quoted-printable:;;=0D=0ATr.17. listopadu, IGDM V=8AB - TU, Ostrava - Poruba, 708 33;Ostrava;Czech republic;;
x-mozilla-cpt:;-17344
fn:Rebel
end:vcard

--------------2B825C843C4DEEDFC7A900C4--