[Svetlo]zaznam prednasky o svetlech v Ostrave (fwd)

Jan Hollan
Fri, 23 Feb 2001 11:08:06 +0100 (CET)

Vážený pane inženýre,

na onom prosincovém semináři, velmi spoře navštíveném, jsme se nepotkali
a zavalen prací jste asi už můj předchozí dopis ztratil z obzoru.

Tak znovu připomínám velmi vážné téma. Deset miliónů korun, které jdou
v Brně ročně jen na svícení do očí a do nebe, to není žádná maličkost.
Hvězdárna chce se vším úsilím pomoci, aby takové nehorázné plýtvání co
nejrychleji přestalo. Zatím ale jdou veškeré její snahy do prázdna, až
snad na poznámku pana primátora na zahájení onoho semináře končící slovy
,,škoda každého fotonu, který padne vedle``. Poznámka to byla pěkná, ale
situaci moc nezměnila.

Jsem si jist, že bez účasti skutečných odborníků z International Dark-Sky
Association bude venkovní osvětlení v Brně nadále ostudou nejen svou
funkcí, ale i svou závislostí na zcela přízemních komerčních a osobních
zájmech (všech možných subjektů, jen ne Brna). Zcela nekvalifikovaný
příspěvek firmy Knoblich Licht na semináři (v kontrastu s alespoň trochu
poučeným příspěvkem MA33) toho byl významnou indicií.

Více informací viz dále uvedený starší dopis.

Zdraví a na kontakty s Vámi se těší

Jeník Hollan

RNDr. Jan Hollan
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                             (5) 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                         43 23 90 96

                člen Společnosti pro trvale udržitelný život
              a spolupracovník Ekologického institutu Veronica
Panská 9, 602 00 Brno                                fax:  (5) 42 21 05 61

e-mail: hollanAped....cz             http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan