[Svetlo]Re: v Bisei

Petr Pravec
Thu, 29 Nov 2001 11:27:23 +0100 (MET)

Prochazim archiv konference a vidim, ze Ludkovi jeste dluzim odpoved.

> A ten letak je anglicky (nebo japonsky)? A dala by se sehnat (nejlepe
> anglicky) ta vyhlaska? Ale koneckoncu by se mozna dal zaridit i preklad z
> japonstiny, nemuselo by to byt az zas tak drahe, kdyz ta vyhlaska nebude
> prilis dlouha.

Letak je japonsky i anglicky (Japonci jsou uz docela zvykli takhle
dvojjazycne psat hodne veci, zejmena urednich, i kdyz v tomto pripade
mozna byl original z roku 1989 jen japonsky, tohle je jiste nejaka
novejsi verze, rok vydani jsem ovsem v tirazi nenasel)
Je to 6 stran formatu podobneho A4, cast plochy jsou obrazky.
Mam jej dvakrat, takze jeden Ti mohu dat, az se setkame.

Zdravim,    Petr

PS: Pro Heny: Ano, Japonci jsou vazne tak jini, ze to az skoro boli.
Nam by jejich spolecnost v mnoha smerech asi take nesedela, ale
to, jak se snazi chranit sve (dosti omezene) prirodni zdroje
a prostredi, to je vazne fascinujici.  Bylo by to na dlouhe
povidani.  Jen malickost pro ilustraci: Ackoli ulice ve mestech i mimo ne
jsou obvykle uzke -vsechny pozemky jsou totiz drahe, a tak je problem
tam kolikrat napr. s autobusem projet zatackou, ridic musi davat
pozor, aby v protismeru zrovna nic nejelo, protoze v zatacce zabere
plnou sirku vozovky- tak i pres ty uzke silnice nejsou mesta vubec
ucpana auty, protoze proste spousta lidi jezdi po meste na kolech.
Kdysi v 80. letech tam byly s automobilismem velke problemy, a tak vlada
zahajila kampan za to, aby lide nepouzivali ve mestech auta, kdyz
to neni nutne, a Japonci na to opravdu slyseli.  I kdyz zrejme
jsou i nyni nekde problemy, je to pry ted moc dobre a alespon to, co jsem
videl, bylo fascinujici, hustota provozu vazne hodne nizka.  Hodne
tomu pomaha i fungujici verejna doprava (i kdyz dosti draha), krome
tech kol. :-)