[Svetlo]Faktor 4 v osvetleni (fwd)

Jan Hollan
Tue, 20 Nov 2001 20:14:07 +0100 (CET)

---------- Forwarded message ----------
Date: Tue, 20 Nov 2001 18:22:25 +0100
From: DQL osvětlování <dqlAdql...>
To: darkskyAamper....muni.cz, svetloAamper....muni.cz
Cc: jhollanAamper....muni.cz
Subject: Faktor 4 v osvetleni

Vazeni,

doposud jsem se nazapojil aktivne ani do jedne z konferenci uvedenych v
adrese. Nyni tak cinim, protoze si myslim, ze je na miste, aby Sekce pro
temne nebe a svetelni technici navzajem spolupracovali.

To, co se objevuje v prispevcich SPTN, je velice casto v rozporu se
zasadami svetelne techniky a mnohdy i s fyzikalnimi zakony. Neni v mych
silach, a zejmena casovych moznostech, reagovat na vsechny omyly, ktere se
v prispevcich clenu SPTN objevuji. V priloze proto posilam svuj nahled na
"Faktor 4 v osvetlovani" a jen uvitam, kdyz se ke mne pridaji dalsi
svetelni technici a SPTN pomohou.

Jsem presvedcen, ze "temne nebe" si preji nejen clenove SPTN, ale i svetelni technici.Neni prece ucelem svetelne techniky svitit "panu Bohu do oken". Je treba najit spolecnou rec i cestu.

Protoze jsem byl kdysi amaterskym astronomem a nyni jsem svetelnym
technikem, mam za to, ze jsem povinen se k problemu "temneho nebe" konecne
vyjadrit.

Pro pripad, ze je problem rozeslat muj prispevek clenum konference,
umistil jsem jej i na webu na adresach:
http://www.dql.cz/texty/faktor4.htm a
http://dql.aktualne.cz/texty/faktor4.htm

Srdecne vsechny zdravim