[Svetlo]svetla na Sv. Kopecku

Jan Hollan
Fri, 30 Mar 2001 19:46:24 +0200 (CEST)

Vážená paní kolegyně,

takové povídání Vám rád napíšu, asi bych se měl teda přijet někdy k večeru
na Svatý Kopeček podívat. Kdyby to bylo ve čtvrtek (musel bych si
domluvit, kdo bude místo mě hlídat naši hvězdárnu), mám dojem, že bych to
mohl spojit ještě s nějakou schůzkou (s Milošem Holzerem aj. kvůli
nějakému zájezdu do Řecka, kde bych měl též sloužit coby hvězdář). Taky
bych se asi stavil za Jaroslavem Utíkalem domlouvat se na nějakých
solárních projektech, ale to může být asi ledaskdy.

Přivezl bych si s sebou asi digitální aparát IAN (pokud mi jej chlapci
půjčí), abych to mohl dokumentovat, něco pochválit a něco pohanět.

Posudek jistě nedopadne tak, že Olomouc se na Kopečku už neprojevuje. Ale
jistě se v noci projevovat může v budoucnu méně než teď, ostatně je to
dobrá příležitost o tom vzbudit veřejnou debatu.

Situace, kdy Olomouc důstojnou hvězdárnu nemá, je samozřejmě ostudná a rád
přispěju k nápravě. Kromě posouzení světelné situace mohu nabídnout své
znalosti o stavbě pasívních domů, které se musí stát co nejdříve
samozřejmostí -- populárně řečeno, mohl bych radit, jak hvězdárnu postavit
tak, aby se tam nemuselo téměř nikdy topit a přesto tam bylo celý rok
příjemně. O takových věcech mám také www-mailinglisty na
 http://amper.ped.muni.cz

zdraví Jeník