[Ufo]9.12. 2001 (nedele), 5:10, bolid

Bolid: nad Krkonošemi?

----- Original Message -----
From: "Petr Valach" <ValachPetr@seznam...>
To: <dusek@hvezdarna...>
Sent: Sunday, December 09, 2001 6:51 PM

Vážený pane Dušek,

jmenuji se Petr Valach a zajímám se o astronomii.

Jsem zaměstnán jako policista a ze soboty na neděli jsem měl noční službu
a to je důvod proč Vám píši.

Jedná se o to, že jsem spatřil nádherný bolid, jaký jsem ještě v životě
neviděl.

V neděli ráno 9.12.2001 v 5.10 hodin, jsem se nacházel na Červeném kopci
nedaleko od policejní školy. Směrem severoseverozápad nalevo od Špilberku
pod souhvězdím Kasiopeji jsem spatřil nádhernou ohnivou kouli, která mohla
letět zhruba pod úhlem asi 25 stupňů směrem k západu a těsně u horizontu
se začala postupně rozpadat na několik kusů. Vzdálenost si netroufám
odhadnout, ale magnituda byla určitě mnohem větší než -5mag. Celý úkaz
trval pár sekund, přesně nemohu určit, protože začátek jsem neviděl a pak
jsem jen zíral a až bylo po všem, tak jsem si teprve uvědomil, co jsem
vlastně viděl. Po rozpadnu světlo uhaslo a na nebi zůstaly jen šmouhy.
Snad něco mohlo dopadnout na zem, ale kam to nevím. Třeba se ozve ještě
někdo kdo to spatřil.

S pozdravem Váš pravidelný čtenář

Petr Valach, Brno Královopolská
34