[Ufo]Fotografie dopravního letadla (fwd)

Jan Hollan
Mon, 10 Oct 2005 19:44:30 +0200 (CEST)

Umístil jsem oba obrázky, každý má téměř ,,jedno mega``, do adresáře
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/ufa/2005-10-07/
 -- ten letadlo.jpg zahrnuje věru pěkná tři ufa.

Ufa to jsou, protože věru nevíme (hleděli jsme na ně teď s Filipem Hrochem
a Viktorem Votrubou), co jsou zač.

K osvětlení je asi záhodno říci, že letadlo muselo být osvětleno Sluncem
shora, jeho břicho na snímku osluněné nebylo
  (jhead říká o snímku Date/Time: 2005:10:07 10:18:01,
  tj. Slunce bylo už dost vysoko,
   Angular height    :  27.0°
   Azimuth from South: 319.1° ( = 139.1° from North) )
 a bílé je asi proto, že zespodu na něj jde taky hojnost světla od vzduchu
(je v posledních dnech dost kalný) i od země. Jako přímo osluněná je
patrná jen jeho špička, jinak se chová jako placaté těleso.

Při Slunci v zádech, jak uvádí autor, by černá ,,břicha`` oněch uf
naznačovala, že jde o dost tmavá tělesa (je potřeba plné slunce, aby byla
světlejší než nebe).

moderátor druhdy až příliš tichého mailinglistu
 jh