[Ufo]20. 3. 2001 (utery), aurora?

Jan Hollan
Thu, 22 Mar 2001 09:30:17 +0100 (CET)

V úterý 20. večer, na oslavu jarní rovnodennosti,
jistě musela být i u nás viditelná polární záře,
asi hlavně nad severovýchodem. Že polární záře byla silnější, než čekali
prognostici, se píše (a obrázky ukazují) dnes na

  http://www.spaceweather.com

pozorování najdete ještě i dnes na

  http://www.spacew.com/www/auroras.html

Jedno je z Holandska, což je sice severněji, ale také západněji, a on ten
velký tok energie do spodní termosféry trval jen večer, viz přehled na

  http://www.sel.noaa.gov/pmap/Pmap1.cgi

Pokud někdo u nás záři viděl měl by také asi napsat i na spacew.com, nejen
do našeho ufa. Já jsem neviděl nic, byl jsem doma mezi
...výbojkami. Ostatně jsem se ani nedíval, doufaje, že mi když tak někdo
zavolá... Zajímavá by byla i informace od těch, kteří po záři bedlivě
pásli a přesto nic neviděli.

Jeník