[Ufo]30. 6. 2001 (sobota), druzice?

Jan Hollan
Wed, 18 Jul 2001 16:20:33 +0200 (CEST)

Vážený pane kolego,

k vašemu zajímavému pozorování (zopakovanému pro uživatele archivu
  http://amper.ped.muni.cz/ufo  dole) jsem snad nějaké vysvětlení našel.

Díval jsem se na službu http://www.heavens-above.com
  (stránka je teď nově upravena, sice je nutné se přihlásit coby uživatel,
ale zato není potřeba ji volat s URL obsahující vaši polohu, chcete-li
rovnou předpověď pro své obvyklé místo, jinak si můžete přepínat řadu
míst, která si server pro vás pamatuje)
 a pro daný okamžik jsem našel jednu družici, která by mohla padat
v úvahu, totiž nějakou S3M. Čas sedí, trajektorie by seděla s kresbou,
kdybyste byl na samém jihu Čech (pokud jste byl jinde, musela by být mírně
chybná kresba, ale ze zkušenosti s pozorováním meteorů si pamatuju, že to
je zcela běžné). Kresbu samotnou jsem dal na
         http://amper.ped.muni.cz/jenik/ufa/ukaz3006.gif
 místo do přílohy dopisu (aby fungoval i pipermailový archiv, nejen
alternativní mhonarcový, v tom základním přílohy kazí češtinu).
Sedí i to, že lezla pomalu, je přes pět set kilometrů vysoko.

Já bych hádal, že to mohla být ona, prostě náhodou k Vám posílala prasátko
nějakou rovinnou plochou, jak to dělávají Iridia. Ale vlastně jsem
o takovém případu ještě neslyšel, tak nevím.

zdraví a za pěkné pozorování děkuje
 Jeník Hollan