[Ufo]5. 8. 2001 (nedele), 18 h, cirkumzenitalni oblouk

Jan Hollan
Tue, 7 Aug 2001 19:18:07 +0200 (CEST)

Se zpožděním uvádím pozorování halových jevů v neděli, tak nějak kolem
šesté večer, už jsem to zapomněl. Z Brna (Starého) jsem se ze zahrady
díval na proměnlivé levé vedlejší slunce, občas i horní vodorovnou část
malého hala (ten průnik s tečným obloukem) a ukazoval jsem to i hostům,
kteří tam s námi byli. Vtom jsem pohlédl výše a tam byl kus
cirkumzenitálního oblouku. Ne moc dlouhý, tak nejvýš patnáct stupňů. Občas
byl pěkně barevný, občas mizel, celkem bych chvílemi k vidění tak dvacet
minut. Volal jsem hned na hvězdárnu, ale redakce IAN tam nebyla, takže
snímek nevznikl.

Vzhledem k tomu, že venku moc času netrávím, a ani když venku náhodou
pracuji, tak se moc nedívám nahoru na nebe, vídám cirkumzenitální oblouk
málokdy. Tohle bylo myslím potřetí v životě (ty předchozí dva byly mnohem
pěknější a nápadnější). Asi se musím podívat tak vysoko nad Slunce
častěji.

Asi bych to pozorování vůbec zapomněl napsat, nebýt toho prádelního spamu,
za který se omlouvám. Z oné adresy už počítač amper žádnou poštu nepřijme,
zpětně to ale nepomůže...

zdraví Jeník

PS. Ještě upozornění: o halech apod. existuje nová pěkná stránka
   Linkname: Optické úkazy v atmosféře
 -- z přehledu pozorování Tomáše Tržického je zřejmé, že se dá i
cirkumzenitální oblouk vidět častěji, jen se dívat...