[Ufo]Re: 31.10. 2000 (utery) 17 h -- bolid

Jan Hollan
Fri, 3 Nov 2000 21:24:23 +0100 (CET)

---------- Forwarded message ----------
From: Robert Polloczek <polloczekArazdva...>
To: borovicAasu....cz

Ahoj Jirko,

doufam, ze Te nebudu zbytecne obtezovat. Vcera - to jest v utery
31.10.2000 jsem v 16.01 UT -+ 1 min. videl bolid. Spise jeho konec. Ten
konec mel asi -6 mag. a v zaveru bylo videt zretelne "odtavani" materialu.
Na uplnem konci se rozpadl na dva kusy, pricemz pokracovaly v letu/ty dva
kusy/za sebou. Ten druhy kus/vzdalenejsi k povrchu Zeme/ zhasl asi za
jednu sekundu, ten prvni/asi hlavni teleso/zhasl asi za dve sekundy meho
pozorovani. Cely mnou videny jev trval asi tri az ctyri sekundy. Blizsi
identifikace drahy byla a je dosti problematicka. Jednak bylo jeste dost
svetlo a druhak jsem byl v pohybu na frekventovane silnici, kde se nedalo
okamzite zastavit. Ale mel jsem Mesic v zadech a tak si myslim, ze skoncil
drahu nekde pod Polarkou. Jel jsem totiz ze skoly na mopedu a na jev mne
upozornily dve zeny, ktere staly na chodniku a ukazovaly na oblohu. Jak
jsem jiz uvedl, zahledl jsem jen konec. Take nevim, zda si ony zeny
povsimly jevu diky jasu bolidu nebo byly slyset i nejake zvukove
projevy./Na mopedu jsem slysel "prd"/. Ono i urceni jasnosti konce je dost
problematicke, protoze opravdu bylo jasno a dost svetlo, takze bolid mohl
byt i jasnejsi. Ale snad to videl i nekdo jiny. Kamery asi tak brzy
nejely. To je vse, na co jsem si vzpomnel.

Srdecne zdravi Robert.