[Ufo]Re: 31.10. 2000 (utery), 17 h -- bolid

Jan Hollan
Thu, 2 Nov 2000 13:29:34 +0100 (CET)

Pro ty, kteří by chtěli přispět k triangulaci: odkaz na návod je ze
stránky     http://svetlo.astro.cz
-- je to návod starý a provizorní, podívám se, jestli jsem už nenapsal
lepší. Ze stejné stránky jsou i další zajímavé odkazy.

V případě jasného večerního meteoru z posledního října je ale velmi
pravděpodobné, že se celé těleso, které způsobilo bolid, v atmosféře
rozprášilo. Triangulace tak nemá asi význam vědecký. Přesto je pro svědky
zajímavé vědět, nad kterými místy a jak vysoko meteor zářil, případně i
kde měl radiant.

Jeník Hollan

---------- Forwarded message ----------
Date: Thu, 2 Nov 2000 09:04:03 +0100
From: Holub Jaroslav <jaroslav.holubAzeves...>
To: "'hollanAhvezdarna...'" <hollanAhvezdarna...>
Subject: bolid

Ahoj Honzo,
jeste doplnujici informace k bolidu z 31.10. tykajici se jeho velikosti.
Vcera ve stejnou deni dobu jsem mohl na jasne obloze pozorovat jak misto
vyskytu bolidu, tak i Venusi nad jihozapadnim obzorem. Prestoze soumrak v
casti oblohy s bolidem byl v pokrocilejsi fazi nez kolem Venuse a byl jsem
odkazany na vizualni pamet, odhaduji, ze jasnost bolidu byla >= vuci Venusi
(ta ma nyni -4,0m). Spise bych rekl ze vetsi.

				Jarek