[Svetlo]ad.Hollan vs. zvysok sveta

Hubner Dusan
Sat, 3 May 2003 10:57:04 +0200

   Zdravim vsetkych.
Nesledujem tuto konferenciu nijako pozorne, pretoze v od zaciatku boli
vsetky diskusie znacne kontraproduktivne, no a kedze nemam tolko casu aby
som cital vsetko a toto nepatri medzi moje priority...
   Zaujal ma ale poprask, ktory vznikol po inom ikriminovanom clanku dr.
Hollana. Teda som si zohnal link a precital ho. Lutujem len, ze som nestihol
ten povodny, nekorigovany. Ale k clanku: komentovat ho nejako podrobne
ocividne nema velky zmysel, vzhladom na to, ze nepoznam podrobnosti danych
navrhov a historiu sporu onych dvoch panov. Fascinuje ma ale sposob
argumentacie dr. Hollana. Je to presne sucet vsetkych chyb, ktorych sa treba
v diskusii a dovodeni vyvarovat. Konkretne by ma vsak zaujimalo, kde dr.
Hollan prisiel k udajom, ze osvetlenim :
- zvýšení incidence nádorů (toto nie je dokaz. To je mozno hypoteza, ktora
sa vam hodi "do kramu". Pokial sa chcete o niecom bavit, pouzivajte
kokretne, overitelne , presne data. Inac ste na urovni astrologov...
- zvysenie kriminality (toto ma naozaj pobavilo)
- dopravne nehody (detto)
- genocida spousty živočišných druhů (velmi otazne a relativne. Ake mate
podklady k tomuto tvrdeniu? Pouzivate slovo GENOCIDA! )
- strata skutocnej pozorovatelnosti neba, minanie penazi, poruchy spanku. S
tymito troma bodmi mozno do istej miery suhlasit, pokladam ich vsak za
vytrhnute z kontextu.
- no, a zaklad vsi kultury a rozvoje kazdeho jedince ste dufam myslel
ironicky.

	Suma sumarum, vychadzate mi (rozumej dr. Hollan), ako uzko
orientovany fanatik, ktory ako taky vzdy spravy viac skody ako osohu. Nie
tym, ze by chcel presadzovate zle hodnoty, ale tym, ze ide "cez mrtvoly" az
sa dostane do stavu, ze nikto normalny a kompetentny s nim nebude
komunikovat. No a zaver clanku - vzhladom na cely clanok mozte byt asi rad,
ze som ho necital original. Pretoze ak Heny-in (sakra ako sa to sklonuje?)
manzel podal trestne oznamenie, odo mna by ste asi dostal po cuchaci.
Gentlemana mozno upozornit, ale tento clanok je a celkom urcite aj bol v
inom duchu.
	Na zaver asi len jeden citat, ktory podla mna vystihuje presne tento
pripad - "Ani samo peklo se nevzteka tak, ako pacifista".

	S pozdravom
		dusko