[Svetlo]Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:

dql
Thu, 17 Oct 2002 21:28:21 +0200

Damy Cernonebnice, panove Cernonebnici,

zejmena pro nasledujici pany

Kubanka:

   Heny mne predbehla pozastavenim se nad tim, ze jste nekoho nepravem
osocil z nevychovanosti a neomluvil se. Jen Vas ocituji
"Pokud vsak chcete neco zmenit, musite zacit u sebe."

   Nevim, co jsem Vam podsunul. Nevim, co jsem prekroutil. Vy to vite?

   Souhlasim s tim, ze neni o cem diskutovat. Tedy bylo by, ale nelze.
------------

Tomu Havlika:

   Nevim kdo vymyslel koule. Nevi to nikdo, byly vymysleny davno pred
vynalezem umeleho svetla. Tusim, ze by je mohl mit na svedomi Sysifos.
Svitidla s clonou kuloviteho tvaru patrne zmastil nejaky architekt nebo
nekdo jako prumyslovy designer. Maji sve misto ve svetelne technice a
estetice. Nepatri vsude, ale nekde jsou nenahraditelne. Ostatne On v
Beskydech prohlasil, ze je mu sumak svetlo co jde nahoru, ze mu vadi jen to
svetlo co jde do stran, mirne nad rovinu horizontu. To je fajn kompromis.
Svitidla typu Arealu Snov na Štrbskem Plese maji tu vlastnost, ze nesviti do
boku a jsou pouzitelne i pro architektonicke osvetleni. Jen se bojim, ze On
hleda zduvodneni pro plocha skla a zaujat jejich obhajobou zapomina na
svitidla s kulovou clonou.

   Vsiml jsem se, ze mate adresu ...Avsb.... Zajdete za panem profesorem
Sokanskym. Nemate to k nemu daleko a on Vam rad Vase otazky objasni. Je
jeste cernonebniky neunaveny a je velice laskavy. I kdyz po Beskydech byl
mozna o kus sve laskavosti pripraven.

---------------

Hynka:

   Jste velice nepozorny ucastnik konference. Jiz jsem informoval o
www.dql.cz/texty/novela.cz kde o te cene je psano. I kdyby se vymenovalo s
cistenim, tak bude 250 + 3,6% ceny plocheho skla + konstrukcni upravy +
odvoz a likvidace oskliveho bachrateho krytu, takze nejmene 260 Kc, spise o
dost vice. A i kdyby jen 260.... 260 milionu se Vam zda malo pro minimalni
efekt (viz mereni na Petrine)? Ja bych "svych" 5% bral moc rad. Opomnel jste
napadnout cenu regulace. Takze, 2.26 miliardy je nepatrny naklad?

   K druhemu dopisu... zkuste se zamyslet, co myslím tím On, Jeho apod. To
nelze vysvetlovat, to je treba pochopit.

   Zkuste si nekdy vzit pasmo, uhlomer a vyresit ulohu Uhel-strana-uhel.
Patrne Vas prekvapi vysledky. Nezapomente, ze vysledek musi byt statisticky
vyznamny a je nutne vyresit tuto ulohu na dostatecne velkem a
reprezentativnim vzorku nejruznejsich typu komunikaci, prostranstvi a trid
komunikaci.

   Zajimave, neustale rozebirani formalni stranky mych prispevku Vas
nepohorsuje. K obleceni - kdyz nekdo ignoruje zasady spolecenskeho
katechismu, pak urazi pritomne. A neucta k okoli je znamkou upadku lidstva.
Moje poznamky k slusnemu obleceni se setkali s uspechem. I kdyz velice
nepatrnym. Podle skveleho Dr. Gutha je muz  bez kravaty a saka ve
spolecnosti stejne oden jako kdyby byl nahy. A to tvrdi i moderni
spolecenske katechizmy.

   Smysl "jasne nebe" i "temne nebe" je mi dostatecne jasny. Nevim na co
narazite. Snad na to, ze (cituji temnonebnika z konference) "Starsi autori,
zejmena tzv. krasne literatury, nemeli casto potrebne znalosti z
fyziologicke optiky nebo optiky vubec, aby se dokazali konkretne
vyjadrovat." To bylo na vysvetlenou, ze "Nebe bylo jasne, plne hvezd" je
chybne vyjadreni. Tak ted nevim, Vy zase tvrdite, ze termin "jasne nebe" je
spravny. Zkuste se alespon vnitrne sjednotit. Napriklad On jeste 15.10.98
termin "temne nebe" nepovazoval za ekvivalent "hvezdneho nebe"..

   Na jake otazky mi nebylo odpovezeno? Ale snad po mne nechcete, abych je
po x-te opakoval. Jen co mi napada
- Jake byly Svitavy drive?
- Proc clen vyboru StPN svini nebe reflektory jako spoluautor osvetleni
Jestedu?
- Proc zustava Stefanikova hvezdarna na seznamu chranenych? Zduvodneni o
"naprave nevalneho osvetleni" neberu. Jde o mnohamilionovy spas s nulovym
efektem na pozorovaci podminky a zpusobujici naprostou degradaci zivotniho
prostredi nejkrasnejsi casti Prahy (k zivotnimu prostredi patri take
esteticke pusobeni na cloveka, sami se tim ohanite na kazdem kroku. A
esteticke jsou nejen hvezdy).
- proc se neprelozil Katalansky zakon a nikde se z neho necituje? Je podle
smernice vypracovane ve spolupraci Mezinarodni astronomicke unie, Dark Sky a
CIE

.... atd...  nema smysl psat dal. Stejne neodpovite.

   Zase jsem napsal vice nez jsem chtel. Budu muset se opet vratit k pokusu
o ziskani Bobra velkeho mlceni. Mluveni na teto konferenci je naprosto
neefektivni a zbytecne.

Tomas Maixner