[Svetlo]Omluva.. RE na druhe RE pana Vasty

DQL
Wed, 8 May 2002 01:43:27 +0200

Mile temnonebnice, temnonebníci a pane Vasto,

nebojte se, neopominul jsem ani Vasi druhou reakci na moji Omluvu. Ale v
Hispanii prsi a kvalita mistni site je priserna, takze s odpovedi zacinam
jiz potreti.

... nikoli, jiz poctvrte... asi se odpovedi nedockate...

> Se svymi pochybami jsem ovsem nelezl do sdelovacich
prostredku (noviny, tisk, televize)...

Ani pan Kotek, ani ja, jsme nelezli, byli jsme zavleceni. Nejsme typy
touzici po medialni slave.
Ostatne, proc jsou v mediich (jiste casteji) clenove SpTN?

> konferenci, kterou ctou minimalne dva svetelni technici
> (pp. Maixner a Kotek; ze je pan Stupka svetlar, se jen domnivam,

Pan Kotek neni v konferenci (juknete do seznamu), reaguje na verejne zpravy
ci na to, na co ho upozornim.
Domnivate se spravne, ing. Stupka neni spravce cehosi, ale svetlar.
Takze dva je prece jen spravne.

> Ten dopis Tomas Maixner prokazatelne cetl, protoze jsem tam psal i o
jeho smesovani pojmu "rozhledna" a "hvezdarna"

Neprokazatelne necetl. Ostatne to dale pripoustite.
Rozhovor jsem poskytl mobilem na ulici a neautorizoval jej. Tusim jiste
rozdily mezi zminenymi nemovitostmi, mam temnou minulost.

# ... Ale zatim jsem nejak od
# svetelnych techniku nezaznamenal navrhy "jak to tedy udelat lepe". Jak
# lepe zamezit plytvani penezi svicenim do vzduchu. Jak zamezit oslnovani
# ridicu. Jak zamezit sviceni do oken loznic.

O tom by bylo dlouhe povidani.
Neco je na plytvani penezi NEsvicenim do vzduchu i dalsim je na
www.dql.cz/texty/faktor4.htm

# Tyto vase postoje mne pak vedou mne k takovym koncum, ze si rikam, ze v
# tom jsou prachy.

K Vasim teoriim se lepe vyjadri pan Kotek ... napiste mu KotekJAeltodo...

# ... Dalsi interpretaci je urazena profesionalni jesitnost: Vy dlouha
# leta pracujete v osvetlovani ulic a pak prijde nekdo z venku (co na tom,
# ze je to vzdelanim fyzik) a zacne kritizovat Vasi praci.

Nejsem jesitny, takze nemam ani urazenou jesitnost. Kritiku prijimam a beru
si z ni pouceni (zni to jako fraze, ale neni).

> Tomu nerozumim. Chapal bych vyssi investicni naklady, ale uz ne provozni.
> Kde by ty vysoke provozni naklady mely vznikat, kdyz se budou pouzivat
> uspornejsi lampy a prestane se sviti do nezadoucich smeru?

Az si prectete, co je na zminenem odkazu, pak by jste mel jiz rozumet.

> Proc by se mela zvysit nehodovost, kdyz ucastnici silnicniho provozu
(ridici  > chodci) nebudou oslnovani?

Pokud nebudou oslnovani, pak se nehodovost nezvysi. Ale v pojeti
temnonebniku je snizeni oslneni duvodem k polovicnim hodnotam jasu
komunikace. A to nehodovost zvysi.
Ale prectete se to - viz odkaz

> Jak by se mela zvysit kriminalita, kdyz svetla nebudou
> oslnovanim prispivat k vytvareni temnejsich stinnych zakouti?
> (Radeji znovu vysvetlim, ze ty temnejsi stiny vznikaji tim, ze...

Netreba vysvetlovat. Cosi o tom vim.
Ono oslneni od bezneho VO neni takove (pokud neni udelano spatne) jak stale
propagujete. Nejde o temna zakouti, ale osvetleni jako takove.
Viz odkaz, pripadne odkaz na kriminalitu na www.dql.cz/CIE/CIE.html

> Pokud vsak pan Maixner muj prispevek necetl, pak by to svedcilo
> spise o necem jinem: ze pan Maixner nazory jen pise, ale necte
> nazory jinych - coz je ovsem take zajimave pojeti diskuse...

Ctu nazory jinych, mam-li k nim co rici, tak povim. Jsou-li prinosne, prijmu
je. Pokud mi nejaky unikne, tak lituji, ale jsem jen clovek a nestiham vse.

A na druhou stranu - na velke mnozstvi mych otazek jsem nedostal odpoved.
Nechtejte po mne abych ted citoval kdy jsem je polozil... nemam cas ani chut
prohrabavat archiv konference. Takze jen nektere zopakuji:

- Proc ignorujete doporuceni, ktere sice vydala CIE, ale ve spolupraci s IDA
a IAU? Vyvoj v problematice svetelneho znecisteni pokrocil, proc setrvavate
na prekonanych nazorech?

- Proc o Katalanskem zakone jen rikate, ze je, ale nikde s nim vice
nepracujete? Neni to proto, ze patrne (viz moje "omluva") vychazi prave z
materialu CIE?

- Jak je mozne, ze na jednu stranu bojujete za temnonebnicke lampy a na
druhe strane realizujete takove veci, jako je osvetleni Jestedu? Tam jsou
reflektory namireny temer kolmo do nebe. Nebo tady jde o "prachy"?
(Osvetleni Jestedu navrhl a clanek o tom do Svetla napsal clen vyboru SpTN -
ve spolupraci s arch. Monzerem.)

- Stale jsem se nedozvedel, co je to hodne bachraty a malo bychraty kryt na
svitidle

- Jak je to se Svitavami? Jak tam vypadalo osvetleni pred rekonstrukci? Jake
ma nyni parametry?
Myslim objektivne, ne, ze pan starosta rikal... (ostatne, docela by mne
zajimalo cele, co rikal. Protoze ten strich v rozhlase za jeho slovy, ze
usetri ze elektriku, byl dost zjevny). Ono argumentovani Svitavami je
priserne dogmaticke. Kdekoliv se udela rekonstrukce stare soustavy tak dojde
k energetickym usporam. I kdyby se pouzily priserne koule.

Mimochodem, v odstavci s rozhlednou jsem se take na neco ptal. A take
nedostal odpoved. Strucne - Jak pomuze ochrane pasmo prave objektum
hvezdarny a rozhledny na Petrine? Zmena jasu oblohy bude minimalni, pokud
vubec bude postrehnutelna.

Myslim si, ze je otazek az az. Ostatni treba az se konecne dozvim odpovedi
na tyto.

          Tomas Maixner

Tak snad se mi to povede jeste dat zpatky do mejlu a odeslat. Uz pul hodiny
jde elektrika a restartoval jsem jen dvakrat.
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry (tvrdí AVG).