[Svetlo]RE: [svetlaren] chodec zabit oslnenym ridicem (fwd)

Rudolf Novak
Sun, 30 Jun 2002 20:45:00 +0200

Dobry den vsem,

i kdyz pracuji na hvezdarne, nemam zatim moc odvahu psat, ze jsem astronom.
Ale jako clovek, ktery zije ve meste vim, ze valna vetsina svetel asi neni
uplne v poradku, protoze skutecne dost oslnuji. Proto bych byl rad, kdyby se
debata stala vic technickou a zaznely take hlasy jinych odbroniku na
osvetlovani, nez jen pana Maixnera. priznam se, zatim me argumenty pana
Maixnera nepresvedcily o nicem ;) Snad jen o tom, ze je potreba diskutovat.

K tomu co psala Heny. O svetlech na diskotekach se snad nebudeme bavit.
Cokoli co sviti primo nad hlavu je bez diskuze. Pokud jde o to, aby lampy
nesvitily vys, nez cni samy nad okoli (jsme-li na rovine ;), tak to je
spatne ve vetsine pripadu co jsem videl. Pokud jde o argument pana Maixnera
v pripade toho zabiti (ja mel za to, ze se to stalo v Anglii, nebo se
pletu?) chodce, tak ja si nemyslim, ze neni resenim rozsvitit mesto tak, aby
vas uz nic nemohlo oslnit :)

Pokud bych mohl poprosit, tak ma-li to pan Maixner nekde v pocitacove
podobe, necht zverejni svuj dokument, abych si mohl precist konkretni vytky
k tomu, co navrhuje Jenik Hollan. Pokud uz se tak stalo, pak bych byl rad,
kdyby mi poslal odkaz, asi jsem to v te zmeti mailu o svetle prehledl.

Rozhodne by ale nebylo od veci, kdyby se k tomu vyjadrilo vic odborniku na
osvetlovani ("svetlari" :), nemyslite?

Rudolf