[Svetlo]The end

Pavel Suchan
Sat, 20 Jul 2002 16:12:09 +0200

> Co vadi Tomasovi i mne je to, ze treba Petrin zustava na seznamu te
> nej oblasti, kdyz vysledky, ktere provedli sami hvezdari, rikaji, ze
> se nic nezmeni. Ano, svata pravda, vypinac od tech dvou lamp je, na
> rozhledne jste se dohodli i bez zony a ostatni je sumafuk.

Mili pratele!
K celemu dopisu Henny se nechci vyjadrovat, jiste nemate cas cist tak
dlouhou odpoved :-). Shora citovany odstavec se vsak tyka toho, u ceho jsem
byl od zacatku a mohu podat nejake doplnujici informace, ktere Henny zjevne
nemela. Dokonce ve svem posudku pusobi, ze vi vse naprosto presne :-).
Takze - jestli nekoho neco stve (jako ze treba nejaka hvezdarna je na
seznamu), muze i jako obcan zaslat na MZP sve stanovisko. Vse je teprve V
JEDNANI a zadny definitivni seznam neexistuje. Hvezdarny svymi zadostmi o
ochranne zony poskytly ministerstvu zatim nejobsahlejsi material zpracovany
podle dane osnovy, ktery ted ministerstvo zpracovava. Vysledky nasich mereni
nerikaji, ze se nic nezmeni. Nepotvrdily vsak vyznamny vliv verejneho
osvetleni v okoli hvezdarny (krome dvou lamp primo sviticich na kopule), coz
se jiste dalo ocekavat, potvrdily vliv spatneho osvetleni rozhledny, coz se
jiste dalo ocekavat. Ano, existuje jednoznacna vzajemna shoda v reseni kolem
Stefanikovy hvezdarny - mezi hvezdarnou, Eltodem Citelum jako technickou
firmou i zrizovatelem - Magistratem hl. m. Prahy. Vsichni se shodli nejen na
reseni, ale i na tom, ze i pres soucasny stav dobrych vztahu a dohod zona
zajisti takovy rezim i kdykoliv v budoucnu. Presto, ze moje doporuceni
rediteli bylo o vyhlaseni zony nepozadat, nakonec rozhodl o pozadani, nikomu
ze zainteresovanych stran to nevadilo a mne to nestve (ani proto, ze jsem
musel dodrzet prikaz reditele :-). Stval by me opak - kdyby se tlakem zakona
muselo vymoci neco, co nikdo nechce.
Zdravi Pavel Suchan