[Svetlo]Kde vzit plne clonena svitidla

Jan Hollan
Thu, 29 Nov 2001 15:40:44 +0100 (CET)

(clenum konference svetlo se omlouvam, ze jsem zatim ani nestacil precist
spousty prispevku, natoz na ne reagovat. Dohanim starsi zmeskane veci. Na
tento prispevek reagovat nemusite... Ale mohl by pro vasi praci byt
casem mozna uzitecny. Do onoho adresare za chvili dam i celou spoustu
FCO+FS prehledu pro nabidku http://www.cooperlighting.com -- j.h.)

> Vážený pane, uvítali bychom radu na které výrobce se obrátit při
> návrhu realizace osvětlení plochy parkoviště před zámkem Sychrov.
> Zatím jsme objevili vyhovující svítidla plně cloněná v katalogu
> iGguzzini (i tvarově přijatelná). Z českých výrobců se nám nepodařilo
> nikoho nalézt.

Vážený pane inženýre,

plně cloněná svítidla vyrábějí v nějaké míře snad už všichni výrobci,
největší obrázkový přehled je (bohužel jen s italským komentářem) na
  http://www.vialattea.net/cielobuio/arch.htm
 případně přímo v adresáři
  http://www.vialattea.net/cielobuio/prod

Ne všechna svítidla tam uvedená splňují podmínku 0cd/klm pro >=90stupňů
a je kromě toho nutno dávat pozor na to, že plně cloněná může být jen
jedna varianta z mnoha, navíc často ta, ke které výrobce neudává *.ies
fotometrický soubor (pokud nabízí vůbec nějaké ies soubory).

Obsažný přehled výrobců slušných svítidel (bohužel víceméně jen
amerických)
   Linkname: Manufacturers
 nabízí také Cliff Haas, je lépe si jej stáhnout (je to velký soubor a
v netscape4 fungují skoky v něm až na stažené versi), např. kliknutím na
poslední řádek ve stránce
    http://www.darksky.org/ida/links/

Aby se dalo rozumně vybírat, je potřeba shromáždit kromě odkazů a obrázků
i ies soubory a další data, byť jen formou přímých odkazů URL. Kromě toho
by byly užitečné i sumární fotometrické informace o svítidlech, já jsem je
pro GE (nový typ Criterion má zatím data jen pro obrovské výkony)
a pár jiných (,,historických`` pro USA) shromáždil v adresáři
  http://amper.ped.muni.cz/light/ies2
 (tam je i neklikací program, který takové informace počítá, napsal jsem
jej během uplynulého týdne, proto jsem taky nestačil reagovat na poštu).

zdraví Jeník Hollan

PS.
 Omlouvám se za pozdní odpověď, abych Vám vůbec nějak mohl pomoci, musel
jsem chvíli hledat. Pokud najdete svítidla, která se Vám budou zdát
vhodná, budu rád, když se o nich dozvím. Pokud byste mi poslal svou
představu, jak chcete parkoviště osvětlovat (abych měl tušení o výškách
stožárů a pozicích vůči parkovišti), dal bych vědět, kdybych padl na
vhodná svítidla.