[Svetlo]Re: Jeden konkretni pripad kouli

Lukas Kral
Thu, 29 Nov 2001 02:56:50 +0100

Vážený pane Maixnere,

děkuji za Vaši reakci, jsem rád, že mi nesmyslnost takového způsobu
osvětlení potvrdil i odborník.

Firma mi žádnou dokumentaci nepředložila, a i kdyby to udělala, tak bych z
toho, obávám se, stejně asi nebyl moc chytrý :-) Já jim jen laicky (ale
logicky) popsal, proč mi ta světla vadí a proč mohou vadit i ostatním lidem
(oslnění na velkou vzdálenost, svícení do oken, neefektivita), a oni mi
odpověděli v dopise, že to zkoumali a vše odpovídá normám. Těžko jsem mohl
jako laik v tomto oboru nějak dále reagovat...

Taky mě napadlo, zkusit to řešit přes ty sovy, ale těžko teď nějak zpětně
dokazovat, že tam dřív byly, a kdoví, jestli je to pro ně nějaká významná
lokalita (přece jen, je to v centru obce), to by zase chtělo nějakého
zoologa...

Bohužel, mám teď velmi málo času se tímhle problémem zabývat, navíc jsem
příliš nedoufal v nějaký výrazný úspěch. Ale možná by to stálo za to bojovat
dál, třeba napsat nějakou stížnost... ale na co si stěžovat - myslel jsem,
že dosud v normách pro osvětlování podobná problematika řešena není...?
Proto jsem doufal v "legislativní" aktivity Pavla Suchana a spol.

S pozdravem
Lukáš Král