[Svetlo]Re: Aktualni info

Petr Pravec
Wed, 21 Nov 2001 16:11:24 +0100 (MET)

Ahoj Heny,

Ja jsem naprosto v klidu a verim ze i Jenik a Tomas.  Svym vcerejsim
nocnim mailem jsem jen chtel upozornit na to, ze ironie v mailech
je problematicka (vede ke zbytecnym negativnim emocem) a take ze poukazovani
hlavne na extremni pripady vede k vzajemnemu nepochopeni.  Chtel bych,
aby se toho Jenik i Tom vyvarovali a argumentovali vecne a "vyvazene",
tedy bez zbytecneho zduraznovani extremu, spise se soustredme na typicke
pripady.  Protoze ma zkusenost mi rika, ze k naprave nejlepe povede
zlepseni "prumeru", protoze extremy se pak jiz vetsinou zacnou
tak trochu samy tomu "prumeru" prizpusobovat (tedy taky zlepsovat),
se zbylymi excesy je pak jiz take snazsi bojovat, kdyz bude zrejme,
jak moc se vymykaji, anebo je tolerovat, pokud se ukaze jejich
potrebnost.

Mohu rici, ze konkretne (jako cloveku i astronomovi, oddelit to moc
neumim) mi zvlast vadi

- kdyz mi jakekoli venkovni osvetleni pri bezne chuzi nebo jizde sviti
primo do oci

- kdyz vidim sloupy svetla vrhane reflektory do dalky vodorovne ci vzhuru
(at uz umyslne, nebo z nedbalosti)

- kdyz mne sviti venkovni lampy do loznice (doma mam celkem
slusne zaluzie, ale kdyz nekdy spim nekde mimo domov nebo hvezdarnu,
obcas se nestacim divit, co vse je mozne)

- kdyz vidim prezarene reklamni poutace, zvlaste pokud jsou jeste navic
osvetleny zdola

a dalsi veci, byl by to delsi seznam.  Dosahnout toho, aby se nesvitilo primo
(krome opodstatnenych vyjimek) nikam jinam nez jen pod vodorovnou uroven,
o to jde v prve rade.  Kolik se tim presne usetri penez je (pro mne osobne)
az na druhem miste.  Nicmene pokud to lze odhadnout, tak to bude jen
dobre.  Jeniku a Tome, umite se na tom shodnout?

Zdravim,  Petr Pravec