[Svetlo]Re: Faktor 4 v osvetleni

DQL osvetlovani
Wed, 21 Nov 2001 09:43:28 +0100

Vazeny pane kolego,

dekuji za Vas nazor i za to, ze jste mne nazval kolegou.

     Spis nez jako ironii, bych sve vyroky bral jako nadsazku a pokus o
humor (viz problematika osvetleni loucemi). K smrti nerad ctu suche odborne
texty. Nemyslim to v zadnem pripade zle, je to jen muj styl vyjadrovani a
muj styl humoru, ktery se nekterym lidem muze zdat priserny. Heny mne jiz
trochu zna a tak Vam to patrne potvrdi.

     Pocinani sekce pro temne nebe sleduji od jara a jen diky Heny jsem
premohl svoji lenost reagovat. Naprosto chapu zajmy astronomu, par let jsem
jim byl, a pamatuji si jak vypada Mlecna draha... (no vidite a uz jsem zase
asi ironicky, nemuzu si pomoci). A mnoho let jsem svetelny technik. A
protoze jsem po predcich strasne genove nesourody (lekari, herci, technici,
hudebnici), tak jsem velice atypicky technik, ktery nevidi jen techniku, ale
take jak kvete louka a sviti hvezdy. Nemyslim si, ze bych byl zaslepeny a
videl svet jen a jen ze sveho uhlu pohledu. Tolik k Vasemu podezreni, ze
jsem extremista; jak je na tom pan Hollan, to nevim.

    Jen Vas chci ujistit, ze jakakoli ironie "protivne strany" mi nezabrani
v dalsi diskuzi. Priznam svoji chybu, pokud mne presvedci, ze se mylim. Jsem
pristupny diskuzi, protoze nase cile, jak uz jsem nekolikrat uvedl, jsou
stejne. Jen cesta SpTN je ponekud dogmaticka a mnohdy ignorujici pravidla
svetelne techniky a fyziky vubec. Ciste nahodou jsem byl na Kleti a seznamil
se s panem Tichym. Pochopitelne jsme se dostali na tematiku temneho nebe.
Zpusob jakym resili na Kleti problem s ochranou nebe a ptactva, jakym resili
osvetleni zamecke veze v C. Krumlove, se mi jevi jako spravna cesta. Zamek
sviti a hvezdari vidi sve nebe. Mimochodem, osvetleni zamku i Kleti nemohl
navrhovat svetelny technik, ale elektroprojektant ci architekt, kteri o
osvetlovani nic moc nevi.

     Doufam, ze jsem rozproudil diskuzi, ktera povede k tomu, ze svetelni
technici budou nejlepsi pratele astronomu. A to myslim bez ironie.

     Srdecne Vas zdravim

Tomas Maixner - svetelny technik se spatnym smyslem pro humor