[Svetlo]Re: koule

DQL osvetlovani
Sun, 2 Dec 2001 20:57:16 +0100

------=_NextPart_000_000F_01C17B73.ECACFD20

Pane Hynku,

> To je prave to - co je malo vypoukly a co uz hodne vypoukly kryt...?=20

Ale v tom musite mit jasno Vy! Vy pripoustite mirne vypoukly kryt, ja =
takove kriterium nemam.

> Na Hornim namesti v Olomouci je to opravdu spatne, to ja vim, casto
> jsem tam jezdil, ale o takovou situaci prece neusilujeme.=20

Tak proc je uvadite jako dobry priklad (i kdyz jen cloneni), kdyz je =
osvetleni podle Vas spatne?

> Mimochodem - to osvetleni na nam. Republiky je take spatne ?=20

Nevybavuji si jeho soucasny stav. Pri nejblizsi prilezitosti tam zajedu =
a poreferuji.=20

> S tou cernou cestou - bez komentare nic takoveho jsem nepsal a ani =
nezamyslel
> (a myslim si, ze to ani z meho textu nevyplyvalo).

Navyplyvalo. To byl muj navrh. Ironicky! Je mi lito, ze jste to =
nepochopil, omlouval jsem se za ironii ve svem predeslem prispevku. Ale =
kdyz jsem se na pude konference setkal i s navrhem vybavit poulicni =
svitidla clonami jako je tomu u svitidel interierovych, tak bych se =
nedivil, kdyby s nacernenim silnic nekdo prisel a myslel ho vazne. =
Stejne ironicky jsem myslel i svuj navrh vyduteho krytu. Ten jste =
nekomentoval, tak doufam, ze zde jste muj spatny humor pochopil.=20

> Nerozumni stoprari a chodci ....

Chodi strejcove na pivo s baterkou a odrazkami? A maji zemrit jen proto, =
ze jsou nezodpovedni? Policie nechava bez povsimnuti auta s mlhovkami =
rozsvicenymi i za prizniveho pocasi a Vy si myslite, ze budou pokutovat =
chodce bez odrazky? Nikdy jste se neplanovane neocitl na komunikaci a =
tak u sebe nemel baterku ani odrazky na obleku? Sel jste proto skarpou =
nebo jste pockal do rozedneni?

> Ja jen pisu to, co vidim, zakonum videni rozumim, zakonum osvetlovani =
ne.

Rozumite-li zakonum videni, pak vite co je to adaptacni jas, rychlost =
vnimani, prah rozlisitelnosti jasu, zrakova pohoda, rozlisovaci =
schopnost, zorne pole... a samozrejme znate souvislosti mezi temito =
velicinami a osvetlenim (protoze bez svetla prestavaji mit vyznam). To =
vse (vcetne toho osvetleni) spada do zakonu videni, svetelna technika =
jen aplikuje poznatky z techto zakonitosti. To vse ma vliv na kvalitu =
osvetleni komunikaci.=20

Jak jste na tom s fyzikalni optikou? Co odraz svetla? Na vozovkach se =
neodrazi ani zrcadlove ani lambertovsky, ale dochazi ke smisenemu odrazu =
a ten, jako na potvoru, je velmi vyznamny prave pro male uhly pozorovani =
(oci ridice ve vzdalenosti 60 a vice metru), tedy pro svetlo vychazejici =
ze svitidla pod velkymi uhly. Nedopada-li do mist pozorovani svetlo pod =
velkym uhlem (k normale), je tam (temer) tma. (Viz muj priklad vypoctu - =
nutnost zahustit stozary pro svitidlo s omezenym vyzarovacim uhlem).=20

A mluvit do toho jak se ma svitit a neznat zaklady svetelne techniky, to =
je skutecne neuveritelne! Jednou jsem v podtitulu sve prednasku na =
svetelne technicke konferenci uvedl "Co Cech, to svetelny technik". Vim, =
ze to nebyla nadsazka. Nanestesti pro nas pro vsechny.

> Presto si myslim, ze neni nutne sviti na vsechno, co se nam zamane.

Nemam namitek, kdyz budou kriteria (ovsem rozumna) co osvetlovat a co =
ne. Dekuji, ze jste vzal stromy na milost.

Snad jsem odpovedel bez ironie a i nadale se pokusim o naprosto korektni =
styl, ale jde to obtizne. Jeste jednou se za svuj styl omlouvam.

        Tomas Maixner

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry (tvrd=ED AVG).
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.303 / Virov=E1 b=E1ze: 164 - datum vyd=E1n=ED: 24.11.2001

------=_NextPart_000_000F_01C17B73.ECACFD20

<HTML><HEAD>
charset=3Diso-8859-2">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Pane Hynku,</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2><BR>&gt; To je prave to - co je malo =
vypoukly a co=20
uz hodne vypoukly kryt...? </DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Ale v tom musite mit jasno Vy! Vy pripoustite mirne vypoukly kryt, =
ja=20
takove kriterium nemam.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; Na Hornim namesti v Olomouci je to opravdu spatne, to ja vim,=20
casto<BR>&gt; jsem tam jezdil, ale o takovou situaci prece neusilujeme. =
</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Tak proc je uvadite jako dobry priklad (i kdyz jen cloneni), kdyz =
je=20
osvetleni podle Vas spatne?</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; Mimochodem - to osvetleni na nam. Republiky je take spatne ? =
</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Nevybavuji si jeho soucasny stav. Pri nejblizsi prilezitosti tam =
zajedu a=20
poreferuji. </DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; S tou cernou cestou - bez komentare nic takoveho jsem nepsal a =
ani=20
nezamyslel<BR>&gt; (a myslim si, ze to ani z meho textu =
nevyplyvalo).</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Navyplyvalo. To byl muj navrh. Ironicky! Je mi lito, ze jste to =
nepochopil,=20
omlouval jsem se za ironii ve svem predeslem prispevku. Ale kdyz jsem se =
na pude=20
konference setkal i s navrhem vybavit poulicni svitidla clonami jako je =
tomu u=20
svitidel interierovych, tak bych se nedivil, kdyby s nacernenim silnic =
nekdo=20
prisel a myslel ho vazne. Stejne ironicky jsem myslel i svuj navrh =
vyduteho=20
krytu. Ten jste nekomentoval, tak doufam, ze zde jste muj spatny humor =
pochopil.=20
</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; Nerozumni stoprari a chodci ....</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Chodi strejcove na pivo s baterkou a odrazkami? A maji zemrit jen =
proto, ze=20
jsou nezodpovedni? Policie nechava bez povsimnuti auta s mlhovkami =
rozsvicenymi=20
i za prizniveho pocasi a Vy si myslite, ze budou pokutovat chodce bez =
odrazky?=20
Nikdy jste se neplanovane neocitl na komunikaci a tak u sebe nemel =
baterku ani=20
odrazky na obleku? Sel jste proto skarpou nebo jste pockal do =
rozedneni?</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; Ja jen pisu to, co vidim, zakonum videni rozumim, zakonum =
osvetlovani=20
ne.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Rozumite-li zakonum videni, pak vite co je to adaptacni jas, =
rychlost=20
vnimani, prah rozlisitelnosti jasu, zrakova pohoda, rozlisovaci =
schopnost, zorne=20
pole... a samozrejme znate souvislosti mezi temito velicinami a =
osvetlenim=20
(protoze bez svetla prestavaji mit vyznam). To vse (vcetne toho =
osvetleni) spada=20
do zakonu videni, svetelna technika jen aplikuje poznatky z techto =
zakonitosti.=20
To vse ma vliv na kvalitu osvetleni komunikaci. </DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Jak jste na tom s fyzikalni optikou? Co odraz svetla? Na vozovkach =
se=20
neodrazi ani zrcadlove ani lambertovsky, ale dochazi ke smisenemu odrazu =
a ten,=20
jako na potvoru, je velmi vyznamny prave pro male uhly pozorovani (oci =
ridice ve=20
vzdalenosti 60 a vice metru), tedy pro svetlo vychazejici ze svitidla =
pod=20
velkymi uhly. Nedopada-li do mist pozorovani svetlo pod velkym uhlem (k=20
normale), je tam (temer) tma. (Viz muj priklad vypoctu - nutnost =
zahustit=20
stozary pro svitidlo s omezenym vyzarovacim uhlem). </DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>A mluvit do toho jak se ma svitit a neznat zaklady svetelne =
techniky, to je=20
skutecne neuveritelne! Jednou jsem v podtitulu sve prednasku na svetelne =

technicke konferenci uvedl "Co Cech, to svetelny technik". Vim, ze to =
nebyla=20
nadsazka. Nanestesti pro nas pro vsechny.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&gt; Presto si myslim, ze neni nutne sviti na vsechno, co se nam=20
zamane.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Nemam namitek, kdyz budou kriteria (ovsem rozumna) co osvetlovat a =
co ne.=20
Dekuji, ze jste vzal stromy na milost.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Snad jsem odpovedel bez ironie a i nadale se pokusim o naprosto =
korektni=20
styl, ale jde to obtizne. Jeste jednou se za svuj styl omlouvam.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Tomas Maixner<BR></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><BR>---<BR>Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry (tvrd=ED =
AVG).<BR>Zkontrolov=E1no=20
antivirov=FDm syst=E9mem AVG (<A=20
href=3D"http://www.grisoft.cz">http://www.grisoft.cz</A>).<BR>Verze: =
6.0.303 /=20
Virov=E1 b=E1ze: 164 - datum vyd=E1n=ED: =
24.11.2001</FONT></DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_000F_01C17B73.ECACFD20--