[Svetlo] symposium ve Slovinsku

Jan Hollan Sobota Srpen 25 00:13:38 CEST 2007

Ve čtvrtek 5. a sobotu 6. října proběhne ve Slovinsku, ve městě Bled
u stejnojmenného jezera na úpatí národního parku Triglav doposud největší
a nejvýznamnější evropské symposium zabývající se ochranou nočního
prostředí. Jmenuje se Light Pollution and Global Warming, informace
najdete na adrese http://www.darksky2007.si, velmi dobrá je brožura k této
příležitosti vytvořená.

Na symposiu budou nejvýznamnější světoví znalci oboru, ale také
politikové. Jde o to, aby se na evropské úrovni konečně situace začala
měnit. Pokud Unie nedokáže výrazně a brzy napravit dnešní tristní stav,
kdy se svítí bez jakýchkoliv ohledů na životní prostředí a ochranu
klimatu, těžko zvládne ochranu klimatu samotnou.

Na sympoziu je žádoucí účast nemalé skupiny z každé země, je pak možné
dokonce získat slevu. Zájemci proto mohou kontaktovat nejen místní
pořadatele, ale též mne coby českého reprezentanta International Dark Sky
Association.

Vokální program symposia již je zcela nabitý, nicméně lze ještě přidat
nějaké postery.

Trochu více informací viz http://amper.ped.muni.cz/light/Bled_night.htm

j hollan

PS.
  při této příležitosti jsem trochu zaktualizoval stránky
http://svetlo.astro.cz -- pravda, hlavně odkazy na anglické texty.
Podstatný je ale i odkaz na seriál O svícení, ten se už stal tím nejlepším
českým zdrojem informací a podnětů. Mírně jsem opatřil nadpisy a komentáři
i některé stránky na amperu.