[Svetlo]Osvetleni v Evrope

Lukas Kral
Thu, 15 Feb 2001 14:46:26 +0100

Mili kolegove,

myslel jsem si, ze to, ze se v nasich mestech instaluje cim dal tim vic tech
ohavnych lamp ve tvaru koule sviticich do vsech smeru, je jakasi modni vlna
valici se jen pres nasi republiku.

Bohuzel to vsak asi neni pravda. Modni vlna to urcite je, ale nejen u nas,
ale i v dalsich zemich Evropy, vcetne zapadnich. V posledni dobe jsem videl
nekolik pohlednic ci fotografii napr. z Nizozemi nebo Spanelska, na kterych
jsou tyto lampy videt (a oni se s nimi na tech pohlednicich vylozene
chlubi!). Takze ani v zapadnich zemich asi zatim povedomi o spravnem
osvetlovani neni prilis rozsirene a prihlizi se pouze k dennimu estetickemu
vzhledu svitidel.

Je pak tezke rikat nasim urednikum, jak jsou ty lampy spatne, kdyz oni pak
jedou na dovolenou na zapad a tam to vidi na nejvystavnejsich mistech...

Snad se to dnesni rychle sireni techto lamp brzy zastavi, uz jsou opravdu
skoro "na kazdem rohu", alespon u nas v Ostrave, ale i v Praze je jich
mnoho. Z nasi zahrady se uz po jejich instalaci v blizkem parku prakticky
neda pozorovat, jak jsem si pred par dny vyzkousel...

S pozdravem
Lukas Kral